Na poteh v ljubljanske osnovne šole je povprečno en nevaren odsek na tri šole, so na podlagi zbranih podatkov ugotovili v Svetu za preventivo in vzgojo v cestnem prometu (SPVCP) Mestne občine Ljubljana (MOL).
Načrt. Na portalu oddelka za vzgojo in izobraževanje Mestne občine Ljubljana je načrt varnih in nevarnih poti do ljubljanskih osnovnih šol, označene pa so tudi nevarne točke.
Točke. Glede na omenjeni načrt je precej nevarnih odsekov v okolici osnovne šole (OŠ) Franca Rozmana - Staneta (okoli 26) ter OŠ Danile Kumar (okoli 23). Več jih je še pri OŠ Toneta Čufarja in OŠ Vide Pregarc.
Pomoč. Od srede, ko se začne pouk, do 10. septembra bodo na ljubljanskih cestah otrokom pomagali policisti in prostovoljci.
Omenjeni odseki so nevarni predvsem zaradi pomanjkanja urejenih pešhodnikov oziroma pločnikov.
Del so na MOL uredili z uvedbo šolskih prevozov na dobri polovici osnovnih šol, za letos pa je predvidenih 222 ukrepov za izboljšanje prometne varnosti na občinskih cestah, od tega jih je približno polovica že izvedenih, je razložil Zvone Milkovič, sekretar SPVCP.
Varnost otrok boljša
“Varnost otrok, ki so udeleženci v cestnem prometu na poti v šolo in domov, se je v Ljubljani glede na prejšnja leta izboljšala,” je povedal Milkovič. Dejal je, da se je število poškodovanih ali umrlih otrok do 14. leta zmanjšalo.
Kot so povedali na ljubljanski policijski postaji, je bilo od januarja do konca junija v prometnih nesrečah udeleženih 39 otrok, od tega se je en hudo poškodoval, 26 pa lažje. Med poškodovanimi je bilo sedem kolesarjev, deset pešcev in devet potnikov v vozilih.
Glede na dosedanje izkušnje pa z začetkom šolskega leta več prometnih nesreč, v katerih bi bili udeleženi otroci, na policiji niso opazili. Tako kot v Ljubljani bodo tudi v občinah v okolici od prvega šolskega dne do 10. septembra otroke varovali policisti in prostovoljci.
Na Vrhniki bosta na najbolj kritičnih odsekih po en prostovoljec in en policist. Ti odseki so predvsem pri prečkanju Tržaške ceste, je povedala Vesna Kranjc, direktorica vrhniške občinske uprave.
“Nevarni deli bodo, upamo, čim prej sanirani z gradnjo pločnikov, kar pa ni odvisno samo od občine, ampak od pripravljenosti občanov za odstop zemljišč, potrebnih za pločnik,” je razložila.
Težavni prehitri vozniki
V Grosupljem je že od začetka tedna na cestah več policistov, opredelili pa so nevarnejše točke in prehode za pešce na šolskih poteh.
“Posamezne lokacije sicer imajo ustrezno prometno signalizacijo in opremo, vendar se jih zaradi veliko vozil, predvsem pa slabe prometne kulture voznikov in s tem povezanega nespoštovanja prometnih predpisov, opredeljuje kot nevarnejša mesta,” je povedala Marija Likovič z urada za komunalno infrastrukturo. Med prekrški je po njenih besedah največ prekoračitev dovoljene hitrosti.