Med pešce le s pedali, mopedi bodo izgnani iz peš con!

Foto: Anže Petkovšek
Foto: Anže Petkovšek
Kolesa s pomožnim motorjem, katerih kršitve hitrosti je policija zdaj težko ugotavljala, saj jih ni bilo treba registrirati, bodo morali imeti, če bo zakon potrjen, registrske tablice. Voznikom bo naložena uporaba čelade, ki bo lahko kolesarska, vozili pa se bodo po novem le po kolesarskem pasu, stezi, poti ali cesti in ne več skozi peš cone.
Oglej si celoten članek

"Letos so staro Ljubljano očitno preplavili poceni skuterji, ki ustvarjajo neprijetni hrup, poleg tega pogosto na nabrežjih celo trobijo, češ, naj se pešci umaknejo," je ogorčen Ljubljančan. "Očitno se tovrstni vozniki sankcionirajo le zelo redko, drugače se ne bi tako sproščeno in brez strahu podili po starem mestu."

PREBERITE ŠE: 

Na Mestni občini Ljubljana pravijo, da so s problematiko seznanjeni. "V preteklosti smo obravnavali več tovrstnih kršitev," pravijo pri Mestnem redarstvu. "V poletnem času, ko je center mesta bistveno bolj obiskan, imamo skladno s kadrovskimi zmožnostmi tudi povečan nadzor v samem središču prestolnice."

Nadzor opravlja tudi policija, a ker koles s pomožnim motorjem po zakonu ni treba registrirati in posledično niso označeni z registrsko tablico, je izvajanje meritev z laserskim merilnikom hitrosti zelo otežkočeno. 

Predelali so jih, da so bili hitrejši

"Opažamo predelavo koles s pomožnim motorjem, kar pomeni, da dosežejo višjo hitrost, kot je to dovoljeno s tovarniškimi nastavitvami, t.j. 25 kilometrov na uro," pojasnjuje Nataša Pučko iz PU Ljubljana. "V takšnih primerih policisti odredijo izredni tehnični pregled. V kolikor se potrdi, da 
je vozilo predelano, ga policisti lahko zasežejo in skupaj z obdolžnimi predlogom predajo sodniku za prekrške, ki odloči o kazni in odvzetem kolesu s pomožnim motorjem."

Po zdajšnjem zakonu o pravilih cestnega prometa je določeno, da je v območjih za pešce promet dovoljen tudi drugim uporabnikom posebnih prevoznih sredstev, in kolesarjev in kolesark, kamor spadajo tudi vozniki koles s pomožnim motorjem. 

Kršitve hitrosti policija težko ugotavlja

A voziti morajo tako, da ne ogrožajo pešcev, sicer jim grozi globa za prekršek, ki znaša 80 evrov. A kot rečeno, policisti kršitev zelo težko ugotovijo, saj kolesa s pomožnim motorjem nimajo registrske tablice. 

A takšna stihija na področju ne bo trajala več dolgo. Vlada je namreč že potrdila predlog novele zakona o motornih vozilih in zakona o pravilih cestnega prometa, s katerima bo uvedna obvezna registracija in čelada tudi za uporabnike mopedov. 

Obvezna za vse

"S predlogom se uvaja obveznost registracije vseh mopedov, tudi tistih, pri katerih trajna nazivna moč pogonskega motorja ne presega 4 kW in konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, in s tem evidentiranje mopeda, njegovega lastnika in registrske tablice v obstoječo evidenci registriranih vozil (MRVL)," pojasnjujejo na ministrstvu za infrastrukturo, ki ga vodi Peter Gašperšič

Po predlogu sprememb zakona o pravilih cestnega prometa bodo za voznike mopedov obvezne tudi čelade. "Ta predlog med ostalimi določbami s ciljem zagotovitve višjih standardov varnosti voznikov in potnikov na kolesih in mopedih določa tudi obvezno uporabo zaščitne čelade za voznike in potnike na mopedu, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, ne glede na starost voznika oziroma potnika, ter na novo določa pogoje za udeležbo mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, v cestnem prometu," pojasnjujejo pri ministrstvu. 

Le po kolesarski, ne več po peš coni

Kot ustrezna zaščitna čelada se na mopedih, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, šteje tako uporaba kolesarske zaščitne čelade kot tudi homologirane zaščitne motoristične čelade.

Pri pogojih za udeležbo mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, zakon po novem kot površino določa kolesarski pas, kolesarsko stezo ali kolesarsko pot. "Kjer navedenih površin ni oziroma niso prevozne, pa se smejo voziti tudi ob desnem robu smernega vozišča v smeri vožnje," še spremembe zakonov, ki so že v parlamentatrni proceduri, pojasnjujejo na ministrstvu.

Med pešce le s pedali

Z območij za pešce bodo tako mopedi izrinjeni, razen če to ne bo določeno s posebno signalizacijo. "Po uveljavitvi predlagane spremembe bo v območju za pešce dovoljen promet le uporabnikom posebnih prevoznih sredstev, voznikov koles in voznikov koles s pomožnim električnim motorjem, ki imajo pedala," pojasnjujejo na ministrstvu. "Prav tako bo promet dovoljen za uporabnike vozil, naštetih v 32. členu ZPrCP ter voznikov drugih vozil, skladno s predpisano prometno signalizacijo (če predpisana prometna signalizacija dovoljuje, da vozila zapeljejo v območje za pešce)."

dezurni@zurnal24.si

 

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 17

  • 10:31 4. September 2016.

    Naslednja zakonodaja: prepoved uporabe gsam med hojo po pločniku in prečkanju kolesarskih stez.. pozvonoš, pa se ti obrne in zagledaš …

  • 09:54 4. September 2016.

    To je isto ko v državi... zarad par nesposobnih politikov oz. poslancov trpijo vsi državljani. (razen izjem seveda :) ).

  • 07:36 4. September 2016.

    imaš +,ampak nekaterim logika ne deluje ,ker če narediš nesrečo in si privezan al pa čelade ne nosiš ogrožaš druge …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.