˝S ceste smo umaknili 1400 pijanih˝

Foto: IFP Radovan Žerjav resno razmišlja o državnem programu gradnje poligonov po celotni
Ministra za promet Radovana Žerjava v politiki najbolj preseneča, kako vse traja in traja. Vinjete je uvedel hitro - Avstrijci so jih uvajali dve leti, v torek pa odpira predor Šentvid.
Oglej si celoten članek
Kaj ste pojasnili Evropski komisiji glede vinjet, česar še niste?
Nič kaj novega, zbrali smo vse svoje argumente v celovit dokument.

Kako lahko Evropska unija ukrepa proti Sloveniji, če ne bo zadovoljna z vašimi pojasnili?

Verjetno nas lahko tožijo ali nam pošljejo opomin. Kakšen bo njihov odgovor, bomo videli, toda cene so primerljive. Za prečkanje Avstrije nemški turist plača 31,7 evra, če se vrača v 10 dnevih, če pa v 14 dneh, pa 39,4 evra. Na Hrvaškem avtocesta od Zagreba do Zadra in nazaj stane 46,9 evra.

Kdo bo odgovarjal, če Dars do konca leta ne bo prodal toliko vinjet, kot jih je predvidenih? Se bo cena za prihodnje leto zvišala?

Izhodišče je bilo zelo konzervativno, prepričan sem, da bomo to prodajo dosegli. Imamo pa tudi veliko rezervo v tovornem prometu. Tuji avtoprevozniki so v kamero povedali, da je v Avstriji cestnina dražja in da se zato vozijo po naših cestah.

© grafika Žurnal24

 
Če boste zvišali cestnino za tovornjake, bodo prevozniki, ki so dobro organizirani, najbrž zaprli ceste ...
Dejstvo je, da je naša cestnina nizka in da imamo zaradi tega težave v tovornem prometu. Cestnino moramo dvigniti na raven Avstrije, da bo šel del tovornega prometa tudi po Avstriji.

Za koliko?

Najbrž bo nekaj medkorakov po 10, 20 odstotkov, o tem se tudi že pogovarjamo z avtoprevozniki. Čas res ni najbolj ugoden, zaradi visokih cen goriv.

Vsak konec tedna greste domov v Mursko Soboto. Ste že preračunali, koliko boste prihranili z vinjeto?

Ne toliko, kot nekateri, ki se vozijo vsak dan. Vem za ljudi, ki so se iz Velenja vsak dan vozili po stari cesti. Nismo zato gradili avtocest, da se bomo vozili po vzporednih cestah in se tam pobijali.

Mrtvih na cestah je še vedno prevej. Je novi zakon slab ali ga policija slabo uveljavlja?
Maja lani je bilo 4.717 nesreč, letos 2.188. Meni je najbolj pri srcu umikanje najbolj alkoholiziranih voznikov s cest. To, da so od začetka maja pridržali več kot 1.400 tistih, ki imajo več kot 1,1 promila, se mora nekje poznati! To so potencialni morilci, če te spraviš s ceste, si morda komu rešil življenje. Res pa se, kadar je lepše vreme, ubije kakšen motorist in zanje ta zakon ni rešitev.

Kaj pa je?
Resno razmišljam o državnem programu gradnje poligonov po celotni državi. Tudi dirkališče bi moralo biti, kjer bi lahko brez večjih nevarnosti dirkali.

 
 

Ne more biti avtobusna vozovnica dražja, kot če se sam pelješ z osebnimi avtomobilom!

Radovan Žerjav

 
Zakaj ne bi namesto satelitskega cestninjenja raje uvedli zaprtega sistema cestninjenja z ABC kartico? Skoraj tristo tisoč voznikov jo namreč že ima, naprave, ki bodo omogočale satelitsko cestninjenje, pa bomo morali kupiti na novo?
To bo končna rešitev in vse države bodo prešle na to cestninjenje. Nima smisla graditi sistema, ki bi ga nato spet zamenjali.

Imate kakšno zagotovilo, da bo sistem začel delovati leta 2010?
Kar se tiče tovornjakov, da, pri osebnih vozilih lahko pride do težav zaradi interoperabilnosti. Tukaj komisija precej zamuja in to je eden od razlogov za vinjete. Pri razpisu za tovornjake to zahtevamo, sprejemnik mora biti uporaben tudi v Avstriji, Italiji, Nemčiji. Ne more imeti tovornjakar 26 sprejemnikov spredaj, saj bo kot božično drevo! Ti sprejemniki so zdaj še relativno dragi, stanejo okrog 200 evrov, to pa je po moji oceni za osebna vozila preveč.

Za predor Šentvid, ki ga boste odprli v torek, je Dars plačal nekajkrat več od cene z razpisa, SCT pa ga je gradil bistveno dlje od načrtov. Kako to komentirate?
Projekt Šentvid je primer, kako se projekta ne vodi in kako se ga ne loti. Ko se projekt definira, se ga mora takega izpeljati do konca, ne pa, da se vmes obrne na glavo. Tukaj so možnosti, da izvajalci lovijo ribe v kalnem.

Ali obstaja dvom, da je bil izbran najugodnejši ponudnik?
Težko bi to trdil, možno seveda je.

Kaj ste storili, da se to ne bi ponovilo pri drugih razpisih?
Večina napak je v razpisu in pogodbi. Upravi Darsa sem predlagal, naj poskušamo investicije zapirati s fiksnimi zneski. Če je investicija sto enot, se jo gotovo da ustaviti pri petih, šestih odstotkih čez. Saj ni samo Šentvid, to se dogaja pri vseh investicijah v državi. Pridemo skoraj do odprtja, pa se ustavijo in rečejo, zdaj pa še par milijonov evrov na mizo, potem pa se bomo pogovarjali naprej. Tako pa ne gre. Nič ne sme ustaviti dokončanja investicije, tudi to je narobe v pogodbah. Investicijo je treba dokončati, potem pa se lahko pogovarjamo, če je kaj spornega - če ne drugače, na sodišču.

Boste še pred volitvami uskladili vozne rede avtobusov in vlakov ter znižali cene avtobusnih vozovnic za 50 odstotkov?
Dogovor smo podpisali. Petdesetodstotnega znižanja nismo dosegli, čeprav ga na ministrstvu za promet podpiramo. Za javne linijske prevoznike bomo s 1.1. 2009 podelili eno koncesijo. Ta projekt bo treba podkrepiti s konkretnimi finančnimi sredstvi, ne le z milijonom ali dvema.

Koliko cenejše bodo vozovnice za avtobuse?
Težko rečem, najraje bi videl, če bi bile zastonj, vsaj v mestih. Ne more biti avtobusna vozovnica dražja, kot če se sam pelješ z osebnim avtomobilom!

Bo priloga koncesijske pogodbe tudi vozni red?
Seveda, z enakomerno pokritostjo države. Zadnjič je žena želela priti v Ljubljano, pa popoldne ni bilo avtobusa iz Murske Sobote. Potem je prišla z avtom in sva se z dvema avtoma peljala domov.

Bo razpis še pred volitvami?
Ja.

Potniški in tovorni promet ustvarjata ogromno izgubo. Kakšno rešitev vidite?
Moja zahteva je, da se letos doseže načrtovani dobiček, ki ga predvideva poslovni načrt. Ta uprava mora to doseči, ne glede na izgubo v prvem kvartalu. Govorim o dobičku iz poslovanja, brez izrednih prihodkov.

 

PREBERITE ŠE:

VIDEO: Polne priprave na vinjete

GALERIJA: Predor Šentvid: Vgradili so asfalt

Kaj je rešitev?
S predsednikom uprave železnic sem imel sestanek v Revozu, načrtujemo še sestanek v Gorenju. V vseh družbah, ki imajo industrijske tire, je treba poskusiti čim več tovora prepeljati po tirih.

Kaj pa novi tiri?
Dobili smo tri gradbena dovoljenja za obnovo stare proge Koper–Divača, na vrsti je razpis. Še letos želim videti buldožerje na tej progi, ki je eden od 33
projektov. V ponedeljek bomo določili točko, kjer bo šla nova železnica proti Trstu.

Se lahko država tega loti sama?
Ocenjena vrednost je devet milijard evrov. Ocenjujem, da tega država sama ne more izvesti. Avtocestni program je, za primerjavo, vreden 6,5 milijarde. Iskanje tujega partnerja je modro, sem pa zadržan do idej o holdingu, megalomanski združbi, ki jo bo težko obvladovati. Sem bolj za poslovne odnose s strateškim partnerjem, kdorkoli že to bo, ni nujno, da Deutsche Bahn. Iskali ga bomo z javnim razpisom.

Ali ga že pripravljate?
Ne še. Če bi bil minister še v naslednjem mandatu, bi bila to naloga številka ena.

Boste na parlamentarnih volitvah kandidirali na listi SLS?
To ne bo le moja odločitev, ampak odločitev moje družine. Trenutno sem jaz v Ljubljani, družina v Murski Soboti in ni najlepše.

Bi si želeli še en ministrski mandat? Ta je bil kratek.
To je res, zelo kratek. Ko sem se odločil zanj, sem želel, da bi ljudje rekli, naredil je več, kot je bilo mogoče. Imam še ogromno idej.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.