Rezervirali so sobo, ko je prišel v hotel, se je zgodilo tole

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Zaradi prenove hotela niso imeli sobe, v katero bi ga namestili. Kako rešiti tako težavo?
Oglej si celoten članek

Plačan dopust, a ob prihodu na kraj težave. Vsako leto se določen del dopustnikov sooča z raznoraznimi težavami. Nekateri se znajdejo brez sobe, drugi brez povratnega leta, tretje pred odhodom udarijo z višjimi cenami aranžmajev. Od 1. julija veljajo nova pravila, ki potrošnikom nudijo večjo zaščito pri nakupu organiziranih potovanj.

"Poleg uporabnikov tradicionalnih organiziranih potovanj bodo nova pravila ščitila tudi potrošnike, ki rezervirajo druge oblike kombiniranih potovanj, vključno s paketi, pri katerih si potniki sami izberejo različne elemente na enem spletnem prodajnem mestu ali v poslovalnici. Nova pravila obenem uvajajo zaščito za povezane potovalne aranžmaje, pri katerih potrošnik kupi potovalne storitve na enem prodajnem mestu, a prek več postopkov rezervacij, ali pa je po rezervaciji neke storitve na enem spletišču pozvan, naj drugo storitev rezervira na drugem spletišču," je sporočila Evropska komisija. 

Dopust Cene na Hrvaškem vse višje, letošnji dopust bo precej dražji kot lanski!

Nova pravila tako prinašajo jasnejše informacije za potnike, povračilo denarja in vrnitev v domovino v primeru stečaja, jasnejša pravila o odgovornosti, večje pravice do preklica, nastanitev, če povratno potovanje ni mogoče in pomoč potnikom.

"Rezervirati počitnice na spletu je preprosto, a gotovo želite biti povsem zaščiteni za primer, da bi šlo kaj narobe. Nova pravila o paketnih potovanjih so zdaj prilagojena digitalni dobi in novim načinom rezerviranja potovanj. Potniki bodo tudi deležni novih pravic in bodo dobro zaščiteni v primeru, da gredo izvajalci potovalnih storitev v stečaj. Poleg tega bodo nova pravila potovalnim podjetjem olajšala čezmejno ponudbo storitev." - Věra Jourová, evropska komisarka za pravosodje, potrošnike in enakost spolov

Kako bo to delovalo v praksi

Evropska komisija je na nekaj primerih prikazala spremembe, ki jih prinaša nova zakonodaja v primerjavi z zakonodajo, ki je stopila v veljavo v 90. letih prejšnjega stoletja. 

A. Potrošnik A je rezerviral let na Tajsko na spletni strani letalske družbe X. Ob rezervaciji je izbral še ponujeno namestitev v hotelu. Ob koncu nakupa na spletni strani letalske družbe je plačal skupno ceno za obe storitvi. Potrošnik B pa je kupil vnaprej dogovorjen turistični paket, ki ga je ponujal organizator potovanj Y in ki je vključeval nastanitev v istem hotelu in let z isto letalsko družbo. Ob njunem prihodu se izkaže, da hotel prenavljajo in da ni na voljo nobene sobe. 

Po starih pravilih bi se potrošnik B za rešitev težave obrnil na organizatorja potovanj Y, v primeru potrošnika A pa mu letalska družba X ne bi bila dolžna pomagati. 

Nova pravila pa določajo, da sta tako organizator potovanj Y kot letalska družba X organizatorja turističnega paketa ter sta tako odgovorna za izvedbo vseh potovalnih storitev, vključenih v turistični paket. Tako mora letalska družba X rešiti težavo potrošnika A in mu zagotoviti nastanitev dogovorjene ali višje kakovosti. 

Foto: Profimedia letalska karta

B. Potrošnica A je zase in za partnerja prek spletne strani letalske družbe X kupila povratno vozovnico do New Yorka. Ob potrditvi nakupa je dobila povabilo za rezervacijo hotelske sobe v New Yorku s povezavo do spletne strani za rezervacijo hotela. V naslednjih 24 urah je na povezani spletni strani rezervirala nastanitev v hotelu. Med bivanjem v New Yorku je letalska družba X postala insolventna, zato je bil povratni let odpovedan. 

Po starih pravilih bi si morala potrošnica A zase in za partnerja sama organizirati in plačati pot nazaj domov, pri čemer ne bi imela pravice do povrnitve stroškov, ki sta jih imela s prvotnima vozovnicama. 

Nova pravila pa določajo, da se njuno potovanje šteje za povezan potovalni aranžma in se njuna vrnitev domov krije iz varstva v primeru insolventnosti, ki ga mora imeti letalska družba X vzpostavljenega. Nova direktiva zagotavlja, da je potrošnica A ob prejemu povezave na rezervacijo hotela jasno in vidno obveščena o tem, da let in hotel ne predstavljata turističnega paketa ter da letalska družba ne bo posredovala v primeru kakršnih koli težav v zvezi z nastanitvijo.

Kopališča Kam na kopanje, da vas ne bodo preveč "udarili po denarnici"

C. Zaplete se lahko tudi v primeru odpovedi turističnih paketov. Potrošnik A je rezerviral potovanje na Mallorco pri turistični agenciji, ki organizira skupna potovanja, ki vključujejo nastanitev, notranji prevoz in športne dejavnosti. Ker je pozneje dobil novo zaposlitev, je sklenil, da se potovanja ne bo mogel udeležiti. 

Skladno s starimi pravili je imel dve možnosti - ali rezervacijo prenese na drugo osebo ali se potovanju odpove brez finančnega nadomestila.

Nova pravila še vedno ohranjajo možnost, da prenese potovanje na drugo osebo. Ima pa tudi pravico do odpovedi potovanja iz kakršnega koli razloga, pri čemer mora turistični agenciji plačati razumne stroške odpovedi. 

Foto: Profimedia letališče Heathrow

D. Nova pravila prinašajo zaščito v primeru nenadnih povišanj cen potovanja. Potrošnica A je pri organizatorju potovanja rezervirala počitniški paket na Japonskem. Ob rezervaciji so jo obvestili, da bo potovanje stalo 1.700 evrov. Kasneje pa je dobila dopis, s katerim so jo obvestili, da se bo zaradi povišanja cen goriva in sprememb menjalnega tečaja cena potovanja zvišala na 1.850 evrov. 

Stara pravila EU so zagotavljala pravico do odpovedi v primeru, če je prišlo do znatnega zvišanja cene, vendar pa niso določala, kolikšno bi to zvišanje moralo biti.

Nova pravila določajo, da ima potrošnica A v primeru, ko organizator ceno potovanja zviša za več kot 8 odstotkov pravico, da brezplačno odpove potovanje. 

Foto: Profimedia križarjenje jahta paluba

Na boljšem tudi podjetja

Z novimi pravili se vzpostavljajo skupna pravila o turističnih paketih na ravni EU v zvezi s predpogodbenimi informacijami, obvezno vsebino pogodbe o paketnem potovanju, spremembami cen, pravico do odstopa od pogodbe in pravicami potnikov v primeru težav. Uvaja se tudi sistem medsebojnega priznavanja varstva v primeru insolventnosti, ki ga spremlja mehanizem strukturnega sodelovanja med državami članicami. Podjetja bodo tako lahko po vsej EU poslovala, kot da so v matični državi. 

Posodobljene zahteve glede informacij ne temeljijo več izključno na potovalnih brošurah. Pričakuje se, da bodo trgovci s tem, da jim ne bo več treba tiskati brošur, imeli velike prihranke. Zmanjšalo se bo tudi regulativno breme za podjetja, saj pravila iz direktive ne zajemajo več poslovnih potovanj, urejenih na podlagi okvirnega sporazuma, na primer s specializirano potovalno agencijo.

Tematsko 8 potovanj, na katera morate iti pred 40. letom

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 17:53 3. Julij 2018.

    Najboljša ponudba .... Vsak mesec lahko privoščite več kot 30.000 dolarjev od vas doma, najbolj pa je zelo zanimivo, da …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.