Darja Hrast, mediatorica Univerzitetnega kliničnega centra LjubljanaČe bi se zdravstveni delavci znali pogovarjati in poslušati paciente, bi bilo manj sporov. K temu bo pripomogla tudi mediacija.
Komunikacija. Slovenske bolnišnice in zdravstveni domovi so dobili prvih 16 mediatorjev v zdravstvu, ki bodo spore tako med pacienti in zdravniki kot med zaposlenimi znotraj zdravstvenih ustanov poskušali reševati po mirni poti mimo sodišč.
Med mediatorji najdemo tako zdravnike in medicinske sestre kot komunikologe, ljudi, ki se ukvarjajo s kakovostjo storitev v zdravstvu, in dva zastopnika pacientovih pravic.
“Spor je normalen”
Prvo izobraževanje za mediatorje je izvedlo Združenje zdravstvenih zavodov Slovenije (ZDRZZ), ki bo čez nekaj mesecev izobraževanja nadaljevalo, saj si prizadevajo, da bi vsaka zdravstvena ustanova dobila svojega mediatorja. Na ZDRZZ so odprli prvo središče za komunikacijo in mediacijo v zdravstvu, ki bo ponujalo tudi seznam mediatorjev, načrtujejo pa tudi tako imenovanega dežurnega mediatorja. “Spor je normalna stvar, ni treba takoj leteti na sodišče,” pravi vodja izobraževanja Anka Stojan z Okrožnega sodišča v Ljubljani. Ocenjuje, da mediacija utegne precej pomagati tudi pri razreševanju sporov med zdravniki.
V središču pacient
“Ljudje v zdravstvu delamo napake, ampak niso namerne. Treba jih je priznati in odpraviti, saj mora biti v središču pozornosti pacient in ne zdravstveni delavci,” razlaga Metka Petek Uhan, mediatorka in direktorica Zdravstvenega doma Ptuj, kjer so denimo lani imeli šest sporov s pacienti zaradi neprijaznega odnosa osebja do njih.
Kam po informacije
Podlaga. Mediatorje v zdravstvu omogoča zakon o pacientovih pravicah. Nezadovoljnim ali oškodovanim pacientom bodo pomagali rešitev poiskati mimo sodišč. Leta 2009 je bilo tisoč uspešnih mediacij, lani pa kar 2.200. Prvo pisarno za mediacijo v zdravstvu bo vodila Maja Zdolšek, dosegljiva pa bo na maja.zdolsek@zdrzz.si.