Tržni inšpektorji so v prvih dveh dneh od pričetka zimskih razprodaj 4. januarja opravili kontrolne preglede pri 111 trgovcih, od katerih jih je le šest uvedlo razprodajo. "Ostali pa so se odločili za uvedbo drugih oblik prodaje tekstilnega blaga in obutve po znižanih cenah, kot so akcije, popusti, znižanja, ipd.," ugotavlja Tržni inšpektorat, ki ga vodi Andrejka Grlić.
PREBERITE ŠE:
-
Decembrsko nakupovanje: Za darila 320 evrov
-
Nakupovalna norija: Deklici izmaknili posodo, mama ponorela
-
Črni petek: Pred največjim nakupovanjem kampirajo pred trgovskimi centri
Za zdaj 27 kršitev
Kršitve so bile ugotovljene v 27 primerih, v 34 primerih ni bilo ugotovljenih nobenih kršitev, v vseh ostalih primerih pa so postopki še v teku in inšpektorji nadaljujejo z zbiranjem oziroma pridobivanjem dokumentacije, kot so prevzemni listi in zapisniki o znižanju cen. Najpogostejše kršitve, ki se ugotavljajo, so: (ne)označitev cene, neupoštevanje označenih cen in (ne)navajanje surovinske sestave na tekstilnih izdelkih.
Blaga trgovcu ni treba zamenjati
Potrošnikom svetujejo, naj se odločijo za nakup tistega blaga, ki ga resnično potrebujejo. "Naknadna menjava blaga brez napak, ki kupcu ni več všeč ali se je premislil, ni možna oziroma je odvisna od poslovne odločitve vsakega posameznega trgovca, ali bo potrošnikovi želji ugodil," opozarjajo inšpektorji.
Največ 60 dni
Kljub temu, da se vsako leto več trgovcev namesto za uvedbo razprodaj, odloči za uvedbo drugih oblik znižanj cene, kot so akcije in popusti, inšpektorji opozarjajo na več pravil, ki se jih morajo držati. Zadevajo predvsem označenost blaga s ceno pred znižanjem in znižano ceno. "Če je znižanje objavljeno v razponu, npr. od 20 do 50 odstotkov, mora zajeti vsaj eno četrtino vrednosti blaga na razprodaji," opozarjajo. Trajanje sezonske razprodaje določi vsak trgovec sam, ne sme pa potekati več kot 60 dni.
Navidezno znižanje je prepovedano
Trgovci z objavo akcij ne smejo zavajati potrošnika, zato morajo biti podatki jasni, razumljivi in nedoumni. Zniža lahko le cene tistemu blagu, ki je bil v prodaji na voljo potrošnikom že po višjih cenah in ne sem izvajati navideznega znižanja.
Za razliko od razprodaj lahko popusti trajajo različno dolgo, trgovec pa jih lahko imenuje z različnimi komercialnimi nazivi.
Surovinska sestava mora biti jasna
"Omeniti velja tudi, da morajo biti tekstilni izdelki označeni s surovinsko sestavo v slovenskem jeziku, pri čemer mora biti takšna oznaka jasna, čitljiva, vidna in ne sme zavajati," še opozarjajo inšpektorji. Za obutev pa velja, da mora biti označena piktogrami ali pisnimi oznakami glavnih sestavnih delov obutve ter piktogrami ali pisnimi oznakami materialov, ki se nanašajo na glavne sestavne dele obutve.
dezurni@zurnal24.si
Sam sem že v nekaj primerih zasledil naslednje!POZOR! Na etiketi je nelepka "akcijska cena 50€" stara cena je prečrtana in …
kaj ti pomagajo razprodaje, če nimaš niti za kruh....