Razlike med učenci bodo le še naraščale

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Po začetnih težavah s poukom na daljavo se je stanje zdaj bistveno izboljšalo. V večini šol učenci pouk spremljajo preko spleta, tam, kjer to ni možno, pa so ravnatelji uvedli tudi druge oblike nedigitalnega poučevanja.
Oglej si celoten članek

Po zaprtju vseh vzgojno-izobraževalnih ustanov v državi zaradi epidemije novega koronavirusa v začetku tedna so morale šole organizirati pouk na daljavo in zagotoviti, da bo potekal čim bolj nemoteno in učinkovito. V prvih dneh je bilo zaradi preobremenjenosti precej težav s spletnim povezovanjem, a se je stanje zdaj, ko je Arnes povečal svoje zmogljivosti, bistveno izboljšalo.

Kljub temu pa še vedno učiteljem svetujejo različne načine dela na domu, kot so posredovanje učnih gradiv v obliki listov, ki se jih lahko kopira, delo v spletnih učilnicah ter svetovanje preko učbenikov in delovnih zvezkov. "Torej, ni pogoj, da nekdo ima zmogljivo internetno povezavo, da lahko dela od doma," je dejal predsednik Združenja ravnateljev osnovnih in glasbenih šol Slovenije Gregor Pečan in spomnil, da se je zdaj pokazalo, da delovni zvezki vendarle niso toliko nesmiselni, ker omogočajo eno od oblik nedigitalnega domačega dela.

Koronavirus v SLO To so najnovejše številke o obolelih pri nas

Pouk na daljavo pozvroča stiske

Tudi v Zvezi aktivov svetov staršev Slovenije ugotavljajo, da se motnje pri učenju na daljavo odpravljajo. "Šole se vsaka posebej trudijo po svojih najboljših močeh, vendar so očitno izhodišča od šole do šole različna. A uvedba pouka na daljavo pri nekaterih družinah, posebej socialno šibkejših, povzroča najrazličnejše zadrege in stiske," je povedal predsednik zveze Anton Meden.

To se po njegovih navedbah kaže v premajhnem številu računalnikov doma. "Imamo družino s tremi otroki, ki morajo slediti pouku preko spleta. Oba starša sta medtem na delu od doma. Najbrž bomo težko našli gospodinjstvo, ki ima doma pet računalnikov," je dejal. Prepričan je, da bodo zaradi tega razlike med učenci le še naraščale.

Foto: Profimedia Učilnica

Presenečeni nad izvajanjem

Izvajanje pouka na daljavo so v ljubljanski Osnovni šoli (OŠ) Livada po besedah ravnatelja Gorana Popovića organizirali tako, da učencem računalnik ni tako nujno potreben. "Velika večina učencev ima računalnike in dela preko njih, druge pa smo napotili na našo spletno stran, preko katere lahko dostopajo do programa Office 365, kjer so navodila za pouk," je dejal.

Prav tako se učenci brez računalnikov lahko povezujejo na spletno stran šole preko mobilnih telefonov. V spletno učilnico se na ta način vključujejo tudi otroci migrantov v Azilnem domu. Sicer pa se pouk na daljavo izvaja po njegovem mnenju presenetljivo dobro, saj učenci dosledno sledijo navodilom preko šolske spletne strani, je še dodal.

"Preprost sistem, ki ga obvlada vsak"

Na domžalski OŠ Venclja Perka so s poukom na daljavo začeli že prvi dan ukrepa. "Izbrali smo način poučevanja, ki je po našem mnenju najbolj dostopen prav za vse učence - spletna stran šole. Tja lahko dostopajo z računalniki, tablicami ali telefoni. Je povsem preprost sistem, ki ga obvlada vsak," je pojasnila ravnateljica šole Petra Korošec. Učencem svetujejo tudi različne dejavnosti za prosti čas.

Kot je dejala, je z učitelji vsak dan večkrat v stiku preko elektronske pošte, messengerja ali telefonov. Z učenci učitelji komunicirajo na različne načine, preko spletne strani, v spletnih učilnicah, skupinah na Viberju in s pomočjo posnetkov. S tistimi učenci oziroma starši, ki se niso odzvali, pa bodo danes vzpostavili telefonski stik, da preverijo, ali pouku sledijo in ali rabijo pomoč.

Koronavirus Nočna mora, v kliničnem centru odkrili okuženega pacienta

Koroščeva je prepričana, da prav vsi učitelji vlagajo veliko več časa v takšen način poučevanja, kot pa če bi to potekalo v šoli. Iščejo, raziskujejo, sodelujejo in komunicirajo z namenom, da bi bilo za učence in starše najlažje, je dejala. Dodala je, da od staršev prejemajo pozitivne povratne informacije, pošiljajo jim fotografije, kako cela družina sedi za mizo in dela.

MInistrstvo vabi k sodelovanju

In prav danes je ministrica za izobraževanje, znanost in šport Simona Kustec povabila vse, ki se učijo na daljavo, naj jih s kratkimi filmčki seznanijo o poteku učenja doma. Nekatere posnetke bodo tudi objavili.

Z ministrstva so tudi sporočili, da se nadaljuje optimizacija in nadgradnja podpornih sistemov za učenje na daljavo. Arnes učilnice so danes dopoldne v času največje obremenjenosti delovale brez izpadov in ni prihajalo do zasičenja. Ravnateljem predlagajo, naj redno sodelujejo z učitelji in nadgrajujejo organizacijo dela z učenci.

"Če bomo hodili naprej po poti, ki smo si jo skupaj zastavili v tem tednu, bomo lahko prišlo do našega skupnega cilja: uspešnega konca šolskega in študijskega leta."

ministrica za izobraževanje Simona Kustec. 

Ministrstvo sicer skupaj z Radiotelevizijo Slovenija in Zavodom RS za šolstvo sodeluje pri oblikovanju posebnega programa za učence do petega razreda osnovne šole, del katerega je tudi televizijska oddaja IZOdrom. Na RTV pripravljajo dopoldanski in popoldanski program z izobraževalnimi, informativnimi in razvedrilnimi vsebinami za mlade. Te je mogoče spremljati na prvem programu Televizije Slovenija med 9.10 in 11.20 ter na drugem programu televizije med 8. in 9. uro ter med 18.30 in 19.30.

 

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.