Italijanski tehnična vlada je za letos napovedala uvedbo vrste novih davkov in povišanje nekaterih že obstoječih. Tako naj bi se med drugim dvignili za dve odstotni točki obe stopnji IVE (davka na dodano vrednost), na 12 oziroma 23 odstotkov. Med drugim je napovedana dodatna obdavčitev tako imenovanega junk fooda (npr. čipsa ...) Odločili pa so se uvesti tudi davek na plovila, seveda tista prijavljena.
"Ta ukrep bo po naših pričakovanjih povečal povpraševanje po (suhih) privezih čez zimo, ki jih že ponujamo, preučili pa bomo tudi možnost privezov v samem akvatoriju," razlaga Tomaž Jeločnik, direktor izolske ladjedelnice. "Prihodnost vidim tudi v manjših novogradnjah, lahko delamo plovila dolga od 20 do 40 metrov," še dodaja. Zadnje večje plovilo, ki so ga izdelali, je bil sicer 60-metrski trajekt za Črno goro.
Tako načrtuje po tem, ko se bo predvidoma ta vikend sprostil prostor, na katerem je že sedem let privezan nekdaj grški trajekt Marinos D. Ladja je zasežena, turški vlačilec pa jo bo do Tuzle v bližini Istambula vlekel predvidoma deset dni. Tam bodo trajekt popravili, tako da naj bi bil nared že za prihodnjo sezono. Novi turški lastnik je na sodni dražbi za Marinos D odštel dober milijon evrov, večina tega denarja bo šla za poravnavo sodnih stroškov in stroške varovanja ladje. "Če bi se naši sodni mlini vrteli hitreje, bi nam od prodaje zaseženega trajekta ostalo več," sklene Jeločnik.