Krajani Debra, Spodnje Rečice, Strmce in Rimskih Toplic zahtevajo takojšne zadržanje postopka sprejemanja občinskega prostorskega načrta (OPN) in to, da občina pripravi javno razgrnitev projekta osrednjega dela trase, da bodo lahko tudi sami predstavili svoje argumente. "Na 15-kilometrski trasi skozi neprevetreno kotlino bi se namreč na leto sprostilo 34.000 ton ogljikovega dioksida, in to bi lahko imelo resne posledice za zdravje ljudi," so odločni krajani, ki predstavnikom občine na nedavni javni razgrnitvi dopolnjenega osnutka OPN skoraj niso pustili do besede.
Državni, ne občinski projekt
Zmotilo jih je, ker je bil v OPN, ki dejansko nima nič z razvojno cesto, za katero je potreben sprejem državnega prostorskega načrta (DPN), vrisan tudi osrednji del trase tretje razvojne osi, ki bi se od avtoceste A1 skozi Laško vila proti Posavju in Dolenjski. "Občani so pomešali jabolka in hruške," pravi župan Franc Zdolšek, ki trdi, da je OPN temelj za prostorsko načrtovanje občine in ne države. Na drugi strani pa gospodarstveniki opozarjajo, da bi sodobna cestna povezava občini lahko prinesla boljši razvoj in tudi nova delovna mesta.