“Imamo 8.775 zbranih podpisov ljudi, ki so bili pripravljeni dati podpis proti gradnji garažne hiše pod tržnico, po naši oceni pa je takšnih trikrat več,” je Marinka Kurilić iz Civilne iniciative Tržnice ne damo oporekala trditvi Mestne občine Ljubljana (MOL), da je garaža v javnem interesu (podpise so oktobra zbirali za referendum, a neuspešno). Zato bodo v ponedeljek pred sejo mestnega sveta pripravili shod pred magistratom, ki naj bi svetnike prepričal, naj glasujejo proti predlogu akta o javno-zasebnem partnerstvu (JZP) za garažo pod tržnico.
Luknje v sistemu
Nasprotniki – iniciativa sodeluje s strokovnjaki Slovenske akademije znanosti in umetnosti (Sazu) in Umetnozgodovinskega inštituta Franceta Steleta ZRC Sazu – se čudijo že izdanemu gradbenemu dovoljenju, saj menijo, da je projekt v nasprotju z osnovnim zaščitnim odlokom iz leta 1986, po katerem na območju tržnice ne bi smelo biti ne parkirnih prostorov ne garažne hiše. Obvezna razlaga je po njihovem mnenju nezakonita, saj med neobhodne komunalne posege umešča tudi gradnjo nadzemnih in podzemnih parkirišč ter mostov. Arhitekt Janko Rožič meni, da gre za luknje v celotnem pravnem sistemu, zaradi katerih se uničuje kulturna dediščina. Arhitekt Milan Kovač pa poudarja, da je pridobitev gradbenega dovoljenja proti vsem evropskim smernicam in konvencijam, saj projekt posega v zgodovinsko mestno jedro.
Ni varovalk
Kurilićeva v aktu pogreša varovalke, ki bi preprečile, “da se ne bi ponovila zgodba Stožic in Emonike”. Mihael Jarc, nekdanji mestni svetnik, je prepričan, da bi bila za garažno hišo najprimernejša lokacija Grajski hrib, investicija pa bi bila trikrat cenejša.