Nedavno smo na Žurnalu24 predstavili izkušnjo bralca, ki je od madžarske do slovenske prestolnice zaradi zasedenosti vlaka večji del poti moral presedeti na tleh. Ker se je odločil za nakup vozovnice brez rezervacije, ki bi mu zagotovila točno določeno sedišče, je bil primoran svoje mesto poiskati med prostimi sedeži. Ker jih takrat ni bilo, mu ni preostalo drugega, kot da je več kot osemurno pot prestal na tleh.
Ob prihodu na železniško postajo v Ljubljani se je nato ustavil na informacijah, kjer je preveril o možnostih pritožbe, ki jih imajo potniki zaradi neprijetne izkušnje potovanja.
Odgovor sogovornice ga je presenetil: "Gospa je pogled usmerila v vozovnico, proti meni, pa spet v vozovnico in dejala: 'Pa saj ste prišli na končno destinacijo, mi smo svoje delo opravili.' Podučila me je, da je v navadi, da kakšnega vagona ni, in da karta z nerezerviranim sedežem pač ne zagotavlja nikakršnega sedišča. Razen tistega na tleh, seveda."
Na Slovenskih železnicah so nam pojasnili, da vse evropske železniške uprave prodajajo vozovnice glede na povpraševanje potencialnih potnikov. Na vseh železniških omrežjih Evropskih železnic, vključno s Slovenijo, vozijo različni rangi vlakov. Na določenih veljajo le IRT vozovnice – vozovnice z obvezno vključeno rezervacijo sedeža. V primeru, da to določilo velja za celoten vlak, ki vozi na posamezni relaciji, potem se zanj proda le toliko vozovnic, kolikšna je njegova sedežna ali spalna kapaciteta.
Na drugih rangih vlakov pa veljajo t. i. NRT vozovnice brez vključene rezervacije sedeža. Na teh vlakih, kjer ni potrebna obvezna rezervacija, tako kot v notranjem, regionalnem ali mednarodnem prometu velja, da lahko potnik potuje bodisi na prostem sedežu bodisi na stojišču. Ob vstopu v vlak lahko potnik prav tako izbira, ali bo potoval s tem vlakom ali pa bo raje izbral naslednji vlak.
"V kolikor je za potovanje s posameznim vlakom predpisana obvezna rezervacija sedeža, to pomeni, da se vozovnice lahko prodajajo le do zasedenosti vlaka. V vseh ostalih primerih pa se vozovnice lahko prodajajo glede na povpraševanja potencialnih potnikov," razložijo.
V tem primeru potniki pridobijo vozovnico za potovanje s katerimkoli izbranim vlakom na izbrani relaciji, ki ne zahteva rezervacije sedeža in ga ne zavezuje ali omejuje na točno določen vlak. Vsak potnik po vstopu v vlak tako lahko zasede razpoložljivo prosto mesto v vlaku glede na zasedenost vlaka.
Kako pa je tovrstna praksa mogoča z varnostnega vidika?
Na Slovenskih železnicah priznajo, da je bilo na omenjenem vlaku res več potnikov, kar povezujejo s festivalom Sziget v Budimpešti, ki se je odvijal v tistem obdobju. A da naj bi vse potekalo skladno s predpisi in z visokimi standardi varnosti.
"Varnost potnikov nikakor ni bila ogrožena. Tako kot pri nas je tudi na Madžarskih železnicah varnost potnika vedno na prvem mestu. Večstopenjski mehanizmi za izboljševanje in preverjanje ravni varnosti so stalnica vseh delovnih nalog v transportnem sektorju, še posebej na operativnih delovnih mestih v prometu," se očitkov branijo sogovorniki.
Poudarijo, da se tovrstne situacije sicer dogajajo izjemoma, najpogosteje v primerih, ko je v določenem časovnem obdobju za določeno destinacijo večje število potnikov.
dezurni@styria-media.si
Čez pol juge sem se peljal stoje niti sekunde se imel prostor za vsesti in kaj potem ,lahko pa čakaš …
Kot, da smo v Indiji!
Imamo agencijo, ki kontrolira privatnike. In kontrola odvisna od ''bakšiša''. Pa ni to samo pri nas, poglejmo v opevani ameriki …