Potek včerajšnje nesreče sedmih vozil je sledeč: 36-letnik iz Domžal je zaradi vožnje z neprilagojeno hitrostjo z vozilom BMW X6 trčil v spredaj vozeč osebni avtomobil toyota camry (voznik je zaradi kolone zaviral). Camry je odbilo v osebni avtomobil opel astra, astro v opel insignio, insignio v ford ka, tega pa v avtomobil suzuki SX4. BMW X6 je trčil še v citroen C4.
Italijanki v toyoti sta umrli; njun sopotnik je huje poškodovan, v trčenju pa je lažje telesne poškodbe utrpelo še osem ljudi.
Grozi mu osem let zapora
Kakšna kazen čaka povzročitelja nesreče? Verjetno mu bo očitana povzročitev prometne nesreče iz malomarnosti, glede katere kazenski zakonik določa: če udeleženec v prometu s kršitvijo predpisov o varnosti cestnega prometa iz malomarnosti povzroči prometno nesrečo, dejanje pa ima za posledico smrt ene ali več oseb, se to kaznuje z zaporom do osmih let in s prepovedjo vožnje motornega vozila.
Agresivni vozniki (BMW-ja)
Na agresivnost voznikov BMW-jev je opozorilo veliko bralcev našega portala. Strokovnjaki glede tega nimajo enakega mnenja, inštruktor varne vožnje Miran Kacin denimo pravi, da gre bolj opozoriti "na tiste, ki mejijo na športne znamke. Težko bi rekel, ali so to vozniki BMW-jev ali drugih, bolj bi rekel, da je problem obvladovanje hitrosti in neupoštevanje gneče. Pri nas je vsakdanjik, da preslabo ocenijo razdaljo do drugega vozila ali s tem hočejo nakazati, naj se tisti spredaj umakne."
Pred časom smo v zvezi s tem povzeli ugotovitve britanske raziskave, ki je razkrila, da je vsak drugi Britanec v svoji vozniški karieri vsaj enkrat doživel neprijetnost s strani voznika BMW-ja. Kar 65 odstotkov vprašanih ima v eni uri za volanom avtomobila vsaj eno negativno izkušnjo z nestrpnimi vozniki. Največje nevarnosti na cesti vidijo v premajhni varnostni razdalji (58 odstotkov).
"V Evropi je približno isto. BMW je v vseh glavah, sploh mladih, športen avtomobil. Morajo imeti zadnji pogon. Da pa obvladamo zadnji pogon, moramo imeti več znanja," pa pravi Brane Küzmič. Odsek je po njegovem mnenju "problematičen predvsem zato, ker je tam vedno gneča. Ko se promet zgosti, se varnostna razdalja zmanjša in potem se vozijo z dvema metroma razdalje. Če samo en naredi napako, jih je takoj pet na kupu."
Policija: Pazljivo pri interpretaciji podatkov
Na policiji so nam povedali, da so najpogostejši udeleženci in posledično najpogostejši povzročitelji prometnih nesreč vozniki znamk Renault in Volkswagen. Glede na pogostost udeležbe oziroma povzročitve nesreč sledijo znamke Clio, Megan, Golf in Passat, kar je verjetno posledica tržnega deleža, ki ga zasedajo.
Ob tem poudarjajo: "Ravno zato menimo, da te korelacije (znamka avtomobila in povzročitelj prometne nesreče) ne bi smeli obravnavati preveč enoznačno, temveč bi bilo treba upoštevati tudi podatek o frekvenci znamke in tipa avtomobila v cestnem prometu."
"Naš problem je, da vidimo samo sebe, ne pa ostalih. Ni spoštovanja do ostalih udeležencev v prometu," pa še opozarja Kacin.
"Problem je, da na cesti vidimo le sebe"
Včerajšnjo nesrečo na avtocestnem odseku Šentjakob–Domžale je zakrivil Domžalčan v avtomobilu BMW X6. Sam je utrpel lažje poškodbe. Dve ženski sta mrtvi, en je huje poškodovan. "Naš problem je, da vidimo samo sebe, ne pa ostalih," opozarja strokovnjak.
Saj se ne hvalim, sem pa do 21 leta bil precej divji za volanom. Potem pa sem prišel h pameti.:)
Jest se ne bi hvalil s tolkimi nesrečami :)))
Zadeva je taka da znamka ni kriva za prometno nesrečo.<br />Sam sem imel prometno nesrečo s suzukijem, hondo in hyundaiem, …