Člani strateškega sveta za digitalizacijo so na današnji novinarski konferenci predstavili 40 predlogov, ki so jih pripravili v prvem paketu za digitalizacijo države. V sklopu člankov predstavljamo ključne ukrepe, ki so jih predstavile vodje delovnih skupin na področju javne uprave in digitalne družbe, gospodarstva in podjetniškega okolja, zdravstva, izobraževanja, novih tehnologij in digitalne diplomacije.
Kot je pojasnil prvi mož sveta Mark Boris Andrijanič, bo na področju izobraževanja ključna uvedba digitalnega bona za pridobivanje digitalnih veščin za upokojence - s tem bi nekoliko premostili neenakost med generacijami - in uvedba obveznega predmeta računalništva in informatike v osnovnih in srednjih šolah, da nas ostale evropske države po stopnji digitalne pismenosti ne bi več prehitevale.
Izobraževanje: digitalni boni za starejše, digitalizacija učnih procesov v šolah
Ajša Vodnik, generalna direktorica AmCham Slovenija in vodja delovne skupine za izobraževanje, je poudarila, da se zavedajo pomena vseživljenjskega izobraževanja in pomena digitalne pismenosti vseh prebivalcev. Predstavila je pet ukrepov, ki so jih pripravili v delovni skupini.
- Uvedli bi digitalni bon za vseživljenjsko izobraževanje, pri čemer spodbujajo, da gre za pridobivanje digitalnih veščin na način, da bodo lahko digitalni bon uporabniki koristili pri tistih, ki bodo na javnem razpisu zagotovili najboljše vsebine. Za prvo fazo predlagajo razdelitev bonov med upokojence, saj je pomembno, da v družbi vsi postanemo digitalno vešči, je pojasnila. Kot je dodala, se v Sloveniji ljudje nehajo izobraževati že po 41. letu, ne gre torej le za upokojence, zato bodo poleg tega skušali gospodarstvo spodbuditi, da še naprej izobražuje svoje zaposlene.
- Spodbujali bi mednarodne IKT študijske programe. "Menimo, da je dobro, da bi vse višješolske in visokošolske fakultete, ki bodo uvajale mednarodne programe v angleškem jeziku in na ta način pridobile še več tujih študentov ter predavateljev, to dobile tudi kot delovno spodbudo," je pojasnila Vodnikova. Ob tem bi naslovili tudi težave z vizumi ter birokratskimi ovirali.
- Uvedli bi obvezni predmet računalništva in informatike v osnovnih in srednjih šole, "da so naši otroci lahko konkurenčni vrstnikom v drugih državah". Po mnenju delovne skupine je jasno, da zgolj en predmet ne bo rešil izzivov in priložnosti, ki jih predstavlja digitalna družba. Zato bi bilo treba pregledati vse učne procese in jih prilagoditi digitalni družbi, s tem pa bodo, kot je poudarila Vodnikova, "povečali priložnosti za naše mlade".
- Povečali bi vpis na IKT in sorodnih interdisciplinarnih študijih. "Družba se je spremenila, stvari so kompleksne, po drugi strani pa ponujajo izredne priložnosti," je dejala vodja delovne skupine za izobraževanje. Zato bi povečali število študentov in študentk ter profesorjev in profesoric na teh študijih.
- Digitalizirali bi tudi učne procese v šolah. Želijo si, da bi bila v osnovnih in srednjih šolah infrastruktura, kar se tiče digitalizacije, boljša. "Po drugi strani pa se zavedamo, kako pomembno je, da so opolnomočeni tudi učitelji in učiteljice ter da si lahko izmenjujejo najboljše prakse. Prav digitalne tehnologije to omogočajo," je pojasnila.
- Več o ukrepih na področju gospodarstva si lahko preberete v članku Obeta se poenostavitev dela od doma in manj administrativnih ovir.
- Več o ukrepih na področju novih tehnologij si lahko preberete v članku Kmalu enotna platforma za ves javni prevoz v Sloveniji.
- Več o ukrepih na področju javne uprave si lahko preberete v članku Končno ukinitev prometnega dovoljenja.
Sočutja in empatije si želijo starejši in pa večje penzije, ne pa digitalizacije. Nekdo bo zopet polnil žepe,
Nekdo blizu vladnemu koritu bo spet mastno zaslužil....samo za to se gre in ne zato, da si bo 90 letna …
Še malo pa bo noriški kralj uvedel živilske karte kot med svetovno vojno.