Na Darsu poudarjajo, da sistem e-vinjete, tako nadzor kot prodaja, deluje dobro in brez težav. Do 15. maja letos so prodali skupaj nekaj več kot 2 milijona e-vinjet. Največ so prodali tedenski 2A vinjet (43 odstotkov), sledijo jim letne 2A vinjete (41 odstotkov).
Do 9. maja so izdali 11.319 plačilnih nalogov, pri čemer jih je bilo slabih 70 odstotkov izdanih tujcem (7.832 plačilnih nalogov). V aprilu so v času velikonočnih praznikov in potem konec meseca še prvomajskih praznikov izvajali poostren nadzor nad uporabo e-vinjet. V obdobju od 18. aprila do 2. maja 2022 so izdali 1.458 plačilnih nalogov, od tega 1.421 tujcem.
Dars tudi v prihodnje, ko bo na naših cestah povečano število tujih voznikov, načrtuje poostrene nadzore nad uporabo e-vinjet.
Vinjeta za cestninski razred 2A, kamor sodi večina osebnih vozil, stane letna vinjeta 110 evrov, mesečna 30 evrov in tedenska 15 evrov.
S plačilnimi nalogi skoraj 3,4 milijona evrov
Globa za voznike brez vinjet znaša 300 evrov, poleg tega pa mora tak voznik kupiti še vinjeto z datumom začetka veljavnosti na dan, ko je bil prekršek storjen, veljavna pa postane šele po plačilu. Izda se lahko ena ali več e-vinjet, ki so veljavne za čas vseh ugotovljenih prekrškov. To pomeni, da mora kršitelj kupiti najmanj tedensko vinjeto.
Predvidena je tudi globa v višini 500 evrov, če bi cestninski zavezanec neupravičeno prenesel registrsko tablico vozila, na katero je vezana veljavna e-vinjeta, na drugo vozilo.
Na podlagi števila izdanih plačilnih nalogov do 9. maja in podatka o višini globe lahko domnevamo, da je bilo iz tega naslova pobranih za skoraj 3,4 milijona evrov glob, če predvidevamo, da so bile vse izrečene globe v višini 300 evrov.
Zmota o nadzoru nad uporabo e-vinjet
"Nadzor nad uporabo e-vinjet poteka vseskozi, 24 ur na dan in vse dni v letu. Nadzor se izvaja z zajemom slik in samodejnim prepoznavanjem registrskih označb. Prekrškovni postopki se izvajajo na terenu in v pisarnah," pojasnjujejo na Darsu in opominjajo na napačno sklepanje, ko gre za nadzor. "Že pred uvedbo e-vinjet smo sicer poudarjali, da je eno temeljnih nerazumevanj nadzora pri e-vinjeti, da cestninski nadzor ne bo več na terenu. Domačim voznikom pošiljamo plačilne naloge in račune za e-vinjete praviloma po pošti (ker imamo dostop do vseh potrebnih podatkov), pred tem pa je treba pregledati posnetke, na katerih so zaznani kršitelji, in v ozadju speljati celoten prekrškovni postopek. Tujce pa skušamo – in tako bo tudi v prihodnje – še naprej v največji možni meri sankcionirati na nadzornih točkah, počivališčih, mejnih prehodih. Razlika v primerjavi z nadzorom pred uvedbo e-vinjete je le v tem, da so kršitelji zaznani s kamerami že na točki, preden jih lahko ustavimo, nadzornik pa dobi informacijo o tem, katero vozilo je treba ustaviti in sankcionirati."
Dars opozarja še na eno stvar - pri nakupu e-vinjete je treba biti pozoren pri vnosu registrske številke in pri vnosu cestninskega razreda, za katerega kupujemo vinjeto. Odgovornost za pravilnost podatkov je namreč na strani uporabnika in ne prodajalca.
Če že kontrolirate vsako tablico ali ima vinjteto ali ne, bi bilo bolj pravično s to kontrolo zaračunavat prevoženo kilometrino …
Sam še strašite o globah, sej zato pa v tej državi ne bo nikol boljš. Da pa bi ljudem ponudil …
Kolikor kilometrov prevozis, toliko plačaš. Vinjeta je navadna kraja, poleg tega pa vsi uporabniki niso v enakem položaju, oziroma so …