Metoda se uporablja tako, da voznik ob robu vozišča izbere neki predmet oziroma orientacijsko točko. Ko pred nami vozeče vozilo z zadnjim delom vozila prevozi to točko, začnemo šteti v sekundnem taktu: enaindvajset, dvaindvajset.
Če isto mesto s sprednjim delom vozila prevozimo ob izteku štetja dveh sekund, imamo ustrezno varnostno razdaljo, če ga prevozimo prej, je naša varnostna razdalja premajhna. Sicer pa je Družba za avtoceste RS (Dars) na svoji spletni strani objavila animacijo, kako se izvaja samonadzor varnostne razdalje.
Testna polja so namestili na novi mariborski avtocesti med priključkom Maribor center in razcepom Dragučova, na delu gorenjske avtoceste med priključkom Kranj zahod in Naklo, na primorski na odseku Razdrto–Postojna pred počivališčem Studenec, na štajerski na odseku Vransko–C elje takoj za cestninsko postajo Vransko in na dolenjski avtocesti na odseku Čatež–Drnovo, je povedala Nataša Kovše z Darsa.
Kot je dejala, so te nadzorne točke namenjene zgolj preventivnim ukrepom, ne pa izvajanju policijskega nadzora, kjer bi morebitnim kršiteljem izrekali tudi sankcije.
Opozorila je tudi, naj vozniki v primeru zgoščenega prometa ne izvajajo samonadzora, saj bi sicer lahko zaradi nenadnega zaustavljanja prišlo do naleta. Test naj vozniki zato izvajajo le, ko je avtocesta prazna.