Ker je bila cesta prek 1611 metrov visokega prelaza od leta 2000 dalje v zimskih mesecih v
povprečju zaprta kar 51 dni, se na direkciji RS za ceste sprašujejo o smiselnosti vzdrževanja
prevoznosti ceste v zimskem času. Po njihovem mnenju je v ostrih razmerah odprtje ceste
neracionalno, saj se povzroča velika škoda na objektih zaradi soljenja, poleg tega pa ob večjih
količinah novozapadlega snega cesti pretijo snežni plazovi. V preteklosti je bila zato po navadi
zaprta, po mangartskem plazu leta 2000 pa je na zahtevo oziroma pritiske javnosti cesta odprta
skozi vse leto, če le ni nevarnosti snežnih plazov.
Na direkciji so sicer v letih 2006 in 2007 izdelali idejna projekta rekonstrukcije regionalne
ceste od Bovca prek Vršiča in naprej po tako imenovani Ruski cesti z ukrepi za zagotovitev
celoletne prevoznosti. Na obstoječi trasi bi tako postavili dve galeriji, zaščitne mreže, sisteme
za nadzorovano proženje snežnih plazov in drugo zaščito, kar bi po predračunski vrednosti stalo 42
milijonov evrov.
Bovška občina bi raje predor
Bovška občina se z rešitvijo direkcije ne strinja, zato je predlagala 1,3 kilometre
dolg predor. Bovški župan
Danijel Krivec je dejal, da bi gradnja predora po prvih ocenah stala okoli 20
milijonov evrov in bi bila na dolgi rok cenejša in ustreznejša rešitev, tudi za okolje, saj območje
Vršiča leži v Triglavskem narodnem parku. S predorom, ki bi pot prek prelaza skrajšal za približno
petnajst minut, bi se lahko povečal turistični obisk na Bovškem, za številne domačine pa je
jeseniška bolnišnica bližje od tiste v Šempetru pri Gorici.
Bovška občina je idejno študijo o gradnji predora že poslala na direkcijo in družbo za
državne ceste. Zdaj čakajo na sestanek, na katerem bi strokovno pregledali obe različici. Na
direkciji pa predloga podrobneje niso komentirali, ampak so le pojasnili, da je ljubljanski
urbanistični zavod že leta 2005 izdelal študijo s tremi različicami predora.
Predor pod Mrzlico tudi šele ideja
Tudi prebivalci Trbovelj in Hrastnika ter drugih okoliških krajev si že več let
želijo predor, ki bi potekal pod Mrzlico in povezal Zasavje z avtocestnim križem, posledično pa
tudi Savinjsko dolino z Novim mestom. Tako imenovani deveti scenarij tretje razvojne osi z
omenjenim predorom bi bil odličen za razvoj regije, vendar pa za zdaj ostaja iluzija, saj mora
ministrstvo za okolje in prostor najprej določiti traso ceste.
Predor kot rešitev za Vršič
Cesta prek prelaza Vršič zaradi prevoznosti v zimskih časih buri duhove. Direkcija RS za ceste bi jo rekonstruirala, bovška občina pa kot rešitev predlaga predor. Tega si želijo tudi druge občine po Sloveniji, saj bi predor njihove kraje povezal med seboj.