V posnetku prebijanja do nesreče na avtocesti je videti, kako je iz gasilskega avta moral izstopiti gasilec, zato da je voznike opozarjal, naj se umaknejo na rob cestišča. Kot kaže, nekateri ne opazijo, da je za njimi gasilski avto. Na prikazano se je do tega trenutka odzvalo že več sto ljudi, ki ne morejo razumeti, kako se lahko to dogaja. Nekdo izmed njih je napisal: "Tukaj gre za sekunde, stotinke ..." Spet drugi: "Tričetrt se nas sploh ne zaveda, kaj so to gasilci, reševalci. Vsa čast njim."
Kaj moramo storiti?
Ob zastoju na avtocesti je treba dosledno upoštevati pravila razvrščanja. S tem pomagamo poškodovanim in jim omogočimo hitrejšo odpravo posledic nesreč ter zmanjšanje čakalnih dob zastojev, opozarjajo na Darsu. Prav tako je ob zastoju na avtocesti nujno treba intervencijskim vozilom zagotoviti reševalni pas. Med kolonama vozil na prehitevalnem in voznem pasu mora biti dovolj prostora za intervencijska vozila z modro ali rumeno lučjo (reševalci, gasilci, policija, izvajalec rednega vzdrževanja, inšpekcijske službe, vlečna služba in druge).
In kako se moramo razvrstiti? Vozila na voznem pasu se morajo razvrstiti na desno stran do robne črte, vozila na prehitevalnem pasu pa na skrajno levo stran do robne črte. S takšno pravilno razvrstitvijo vozil, ki niso udeležena v prometni nesreči, omogočimo reševalnim vozilom hitrejši dostop do ponesrečencev in s tem povečamo možnost preživetja tudi do 40 odstotkov. Tudi posledice nesreč bodo hitreje odpravljene, prav tako zapore cest, še dodajajo z Darsa.
POJMA NIMAŠ ZATO NE NABIJAJ... v Nemčiji in Avstriji velja enak sistem in slovenci smo zadnji, ki bi ga izumili. …
V avstriji vidim da že dolgo nisi bil. Tam so to pravilo iznašli in tudi zelo dobro špila. Res pa …
Zato:<br />- ker vse avtoceste nimajo odstavnih pasov!<br />- ker odstavnih pasov na določenih odsekih ni, npr. tunel, nadvozi, viadukti, …