Ljubljana se postavlja ob bok več kot 250 svetovnih mest, kjer lahko ljudje s kartico enostavno in brez zapletov plačujejo javni prevoz, je ob predstavitvi novosti povedal Luka Gabrovšek, poslovni direktor Mastercarda v Sloveniji.
Plačevanje vožnje na avtobusih neposredno z bančno kartico ne predstavlja konkurence Urbani. Prav nasprotno, gre za komplementarno plačilno sredstvo, pravi Rok Vihar, namestnik direktorja LPP, in dodaja, da je Ljubljana zelo turistično mesto, zato so za turiste in ljudi, ki v prestolnici ne živijo, želeli razviti bolj enostavno rešitev: "Marsikdo recimo ne želeli narediti računa na Urbani, plačilo z Mastercardom je za te ljudi veliko bolj enostavna rešitev."
Kdor bo želel uporabljati tudi druge ljubljanske mobilnostne storitve, kot so parkirišča ali mestna kolesa, bo gotovo ostal uporabnik Urbane tudi v prihodnje, so prepričani pri LPP: "To ne pomeni, da ti ljudje z Mastercardom ne pojdejo na avtobus. Gotovo je tudi znotraj Ljubljane veliko uporabnikov, ki bodo to možnost uporabljali."
Toda plačilo vozovnice z Mastercardom ni enakovredno plačilu z Urbano. Pri slednjem lahko v obdobju 90 minut potnik lahko brezplačno prestopi, pri plačilu z bančno kartico prestop ni mogoč. V isti sapi Vihar poudarja, da po njihovih podatkih v Ljubljani kar tri četrtine potnikov ne prestopa. Kdor veliko prestopa, pa bo še vedno uporabljal urbano.
Ljubljanski podžupan Rok Žnidaršič je poudaril, da gre za zelo pomemben trenutek v popularizaciji javnega prometa in nove paradigme, kako živeti v Ljubljani: "Sodobne tehnološke rešitve so ključna nadgradnja bivanja v našem mestu. Enostavnost uporabe te storitve je ključna prednost."
"V Ljubljani smo se prvič srečali z brezstičnim načinom plačila na avtobusih leta 2009. In že takrat so ljudje to rešitev dobro sprejeli. Kasneje se je uvedla tudi aplikacija Urbana, ki smo jo letos povsem prenovili in od zdaj je na avtobusih možno tudi plačilo z Mastercardom, uporabniki aplikacije pa lahko neposredno v aplikaciji na urbano naložijo denar," pojasnjuje Vihar.
Področje mobilnosti je pri plačevanju eden večjih izzivov, je poudaril Gabrovšek: "Težko je prepričati vse ljudi, da uporabljajo eno rešitev."
"Na prvo mesto smo dali uporabnika, ne aplikacije. Integrirali smo različne rešitve, dodana je možnost personalizacije, obstajajo namreč ljudje, ki ne gredo na avtobus, se pa vozijo s kolesom ali pa plačujejo na parkomatih," je dodal Žiga Schmidt iz Margenta, podjetja, ki je razvilo aplikacijo.
V Ljubljani se sicer odvije kar 45 odstotkov vsega javnega potniškega prometa v Sloveniji. Novo aplikacijo ima nameščeno 38 tisoč uporabnikov, v obtoku je 1,3 milijona kartic Urbana, aktivnih uporabnikov je 80 tisoč.
Poti, ki jo je ubrala Ljubljana, bodo gotovo sledila tudi ostala slovenska mesta, a Ljubljana je kot največje mesto najbolj inovativno, so bili enotnega mnenja govorci, zato se spodobi, da je prvo, ki je uvedlo ta sistem.
Odzivi na novo aplikacijo so zelo pozitivni, poudarjajo vsi vpleteni, celoten sistem pa je plod slovenskega znanja.
Vse gre v smeri, da ostanemo nekoč brez gotovine. Banke od vsakega plačila s kartico dobijo provizijo, potem jih pa …
Možnost plačila produkta ali storitve z gotovino in kreditno kartico bi morala biti osnova, da se sme računati. Potem pa …
Največja novost migranti imajo zastonj prevoz. Hvala Golob