Članice Združenja bank Slovenije, banke in hranilnice, v zadnjih dneh beležijo povečano število lažnih sporočil prek elektronske pošte in SMS sporočil v povezavi s sistemom Flik, ki jih prejemajo njihove stranke, je v sporočilu za javnost zapisalo Združenje bank Slovenije.
V sporočilih se pošiljatelji izdajajo kot pošiljatelj banke ali druge zunanje institucije in prejemnike sporočil vodijo na lažno spletno stran. Pogosto se skrivajo za pretvezo, da je kreditna kartica blokirana ali da gre za izboljšanje varnostnih ukrepov.
Od prejemnikov zahtevajo obvezno potrditev ali aktivacijo z vnosom osebnih in kartičnih podatkov. Tako pridobljene podatke nato zlorabijo za izvajanje nepooblaščenih plačil predvsem na tujih spletnih straneh, in sicer v breme oškodovančevega bančnega računa ali plačilne kartice.
Banke in hranilnice so svoje stranke opozarile, da naj prejemniki morebitnih tovrstnih sporočil ne klikajo na povezavo v sporočilu, ki jo prejmejo na elektronsko pošto ali na mobilni telefon. Tako sporočilo, ki je uvod v prevaro, je treba takoj zbrisati.
Če dvomite v prejeto pošto, ali ste v lažno spletno banko morebiti že vnesli svoje identifikacijske podatke, nemudoma kontaktirajte kontaktni center banke ali svojega osebnega bančnika ter kartico blokirajte.
"Banke ali hranilnice od vas nikoli ne bodo zahtevale, da vnašate svoje osebne podatke ali podatke o karticah v spletne povezave, poslane prek elektronskih ali SMS sporočil. To je prvi znak, da gre za prevaro," so še zapisali pri Združenju bank Slovenije.
Več o tem, kakšne metode uporabljajo spletni goljufi, da bi se dokopali do vaših podatkov in vas oškodovali, lahko preberete na spletni strani slovenskega nacionalnega odzivnega centra za kibernetsko varnost SI-CERT na naslovu: Spet o phishingu – Varni na internetu.