"Prehitra vožnja je glavni vzrok za nesreče, v katerih se ljudje hudo poškodujejo ali umrejo," je ob pričetku nacionalne akcije Hitrost ubija - vozimo pametno povedal Robert Vehovec s Sektorja prometne policije pri Generalni policijski upravi. "Zaradi previsoke hitrosti je na slovenskih cestah lani umrlo kar 46 oseb."
Vehovec je sicer izrazil zadovoljstvo nad tem, da so trendi glede prometne varnosti spodbudni, a s tovrstnimi akcijami želijo, da se varnost na cestah še izboljša. "Danes začenjamo novo akcijo, termin ni izbran naključno," je poudaril. "V tem času se razmere na cestah izboljšajo, zato vozniki vozijo hitreje, a je ker je hkrati na cestah veliko novih udeležencev, kot so pešci, bi morali vožnjo prilagoditi tem razmeram."
Ves teden bodo poostreno nadzirali hitrost, z vrhuncem v sredo, ko bodo izvedli "maraton nadzora hitrosti". Med 6. uro zjutraj in 18. uro zvečer jo bodo nadzirali na več kot 600 lokacijah. "Lokacije bomo objavili na naši spletni strani," je pojasnil Vehovec. "Razlog je v tem, da nam ne gre za nabiranje ukrepov, ampak nam je do tega, da pripravimo ljudi do tega, da vozijo počasneje. Izkušnje tovrstnih ackij namreč kažejo, da vozniki po njih še nekaj časa vozijo počasneje."
Direktor Javne gencije za varnost prometa Igor Velov je poudaril, da se poleg akcije odvija cela vrsta aktivnosti z namenom izboljšanja prometne varnosti. Izrazil je obžalovanje, da se je uvedba sekcijskega merjenja na slovenskih avtocestah zamaknila v prihodnost.
Sem žalosten in zaskrbljen, da se projekt sekcijskega merjenja ne nadaljuje.
Igor Velov, direktor Javne agencije za varnost prometa
"Sekcijsko merjenje se je v praksi izkazalo za izredno učinkovito," je dejal. "Na Trojanah nismo imeli ne smrtne nesreče ne hudih prometnih nesreč." Dodal je, da so danes tako na ministrstvo za notranje zadeve, ki ga vodi Vesna Györkös Žnidar, kakor tudi na ministrstvo za pravosodje pod vodstvom Gorana Klemenčiča poslali poziv.
"Poslali smo jim poziv, da se usedemo skupaj in najdemo rešitve za to, da se s sekcijskim merjenjem nadaljuje," je povedal Velov. "Če se bo spremenilo vedenje na avtocestah, se bo to preneslo tudi na druge ceste."
Nedavno smo pisali, da je Družba za avtoceste ta mesec ustavila razpis za dobavo in montažo sistemov sekcijskega merjenja zaradi spora med omenjenima ministrstvoma. Policija je namreč zahtevala spremembo zakonodaje, ki bi poenostavila postopke tako, da bi izvedli maksimalno avtomatizacijo, saj bi se s kršitelji sicer policisti morali ukvarjati "ročno".
Nevarni trojček
Pri AVK se bodo v preventivnih akcijah sicer osredotočili na "nevarni trojček". "Hitrost in alkohol sejeta smrt na naših cestah," je poudaril Velov. "V zadnjih letih se temu pridružuje še telefon, zato smo te tri stvari združili v eno akcijo." V okviru akcije se bodo v medijih v naslednjih dneh v okviru kampanje vrteli preventivni oglasi.
"V njih izpostavljamo povprečno razmišljanje, kaj se nam lahko zgodi in na koncu ponujamo rešitev, ki je zelo enostavna in učinkovita," je poudaril Velov. V akciji nastopajo trije ambasadorji prometne varnosti, in sicer Rado Mulej, Jože Robežnik, Marko Miladinovič in Franci Kek.
"Sem eden od akterjev, ki nastopa v oglasih," je ob predstavitvi kampanje povedal Kek. "Kazen je kazen, ki se jo plača. To je še najmanj, kar se ti lahko zgodi. Marsikaj se ti lahko pozna vse življenje. Če te odpelje rešilec, lahko ostaneš invalid. Ali pa ostane družina brez tebe, če te odpelje 'ta črn'."
"Adrenalin iščite drugje"
Rado Mulej je poudaril, da je poznan po temu, da hitro živi, a vozi vedno pametno. "Preveč mi je pomembno življenje, nekako se imam kar rad," je poudaril. "Sem zelo previden voznik. Sankcija v obliki kazni je pljunek v morje. Pozivam, vozimo pametno."
Jože Robežnik je priznal, da je, ko je naredil vozniški izpit rad pritisnil na plin. "Hvala bogu nisem imel nobene nesreče," je dejal. "Hkrati sem izkušnjami dojel, da hitrost ni rešitev. Moj nasvet je, adrenalin iščite drugje."
Zaradi mene lahko merijo na 832 lokacijah.
Nadzor hitrosti je potrebno izvajati vsakodnevno na različnih lokacijah znanih po črnih točkah brez napovedi ! To pa ne pomeni,da …
Morajo nadoknaditi, kar niso nabrali med stavko.