"Ko je cena vrtca določena, se je prepozno prepirati. Pomembni so vsi koraki, ki do nje pripeljejo. Vrtec mora dobiti to, kar mu pripada, občina pa plačati, kolikor pač mora," poudarja Rafael Šuligoj, avtor aplikacije za izračun optimalne ekonomske cene vrtca. Pojasnjuje, da imajo od nje koristi tudi starši: "Prihranek se namreč pozna na njihovih položnicah, čeprav v povprečju plačajo le okoli 35 odstotkov cene vrtca. Občine pa zanje porabijo kar od 10 do 15 odstotkov proračuna, zato je zanje optimalna organizacija velikega pomena. Pomembno je tudi, da dejavnost vrtcev zaradi tega čisto nič ne šepa."
Šuligoj, ki na tolminski občini skrbi za družbene dejavnosti – vrtce, šolstvo, zdravstvo in kulturo –, razlaga, da je orodje začel razvijati pred 12 leti: "Predvsem sem si želel olajšati delo, ker nisem imel dovolj časa, da bi podatke obdeloval ročno. Tukajšnjemu vrtcu sem zagotovil, da dobi to, kar mu pripada, in nič več, obenem pa zagotovil prihranke občinskemu proračunu."
Njegovo aplikacijo danes uporablja deset vrtcev. "Z njeno uporabo sem zadovoljna. Prihranek pri času za izračun cene programa je zelo velik. Je pa za vnos podatkov potrebnega kar nekaj dela, a aplikacija pač potrebuje podlago, na osnovi katere izračuna ceno," izkušnje s programsko opremo opisuje Milka Zimic, ravnateljica vrtca iz Kanala ob Soči.
Rešitev za vrtce in občine
Avtorja aplikacije največkrat poiščejo ravnatelji vrtcev, ki z občinami ne dosežejo dogovora glede plačila programov varstva otrok, kot bi ga po mnenju vrtcev morali. Ocenjujejo, da bodo z dodatnimi izračuni dobili argument, da dobijo denar, do katerega so upravičeni. "To je seveda prav. Če so za neko dejavnost postavljeni normativi, so tam z razlogom. In aplikacija se drži normativov," pojasnjuje Šuligoj.
Po njegovih besedah imamo lahko opravka tudi s čisto obratno situacijo, ko na občini ni nikogar, ki bi problematiko tako dobro poznal, da bi z vrtcem lahko razpravljal o stroških programa: "V teh primerih je v interesu občine, da zadeve postavi na svoje mesto."