"Današnja pogajanja avtoprevoznikov z ministrom za infrastrukturo in prostor Samom Omerzelom so bila uspešna, zato jutrišnjih protestov avtoprevoznikov ne bo," so sporočili iz Obrtne zbornice Slovenije (OZS). Predsednik sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije Andrej Klobasa je po pogajanjih dejal, da jim je minister Omerzel zagotovil, da bodo vsa odprta vprašanja avtoprevoznikov rešili še v tem mesecu. "Pogajanja se torej nadaljujejo, če ne bodo uspešna, pa napovedujemo protest 31. januarja," še dodaja Klobasa.
"Z avtoprevozniki smo se zelo korektno pogovarjali, pregledali celotno stanje. Dogovorili smo se, da jutri protestov ne bo," je dejal minister Omerzel. V januarju naj bi okrepili pogajanja in se sestajali "zelo pogosto", poroča STA. Minister je v povezavi s subvencijami dejal, da so zagotovljeni štirje milijoni evrov, ki naj bi jih avtoprevozniki uspeli v celoti počrpati. Slednje je potrdil tudi Klobasa.
Nameravali protestirati
Za ponedeljek zjutraj je bil napovedan protest avtoprevoznikov. Novica o nenapovedanemu protestu je v javnost pricurljala v petek, potem ko so poziv k protestu objavili na spletni strani sežanske enote OZS. Ob 6. uri zjutraj so se nameravali dobiti na obeh straneh počivališča Barje v Ljubljani, podrobnosti protesta pa niso želeli razkriti.
Avtoprevozniki so že konec decembra opozorili, da se pripravljajo na protest zaradi neizpolnjenih obljub ministra Omerzela. Kot so dejali, so dosegli zelo malo pisnih dogovorov. Med najbolj perečimi vprašanji ostajajo povišanje cestnin, višin sredstev, namenjenih za subvencije za ekološka vozila, kot tudi problematika CO2 takse.
"Kaj pa delavske pravice?"
Zveza svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS) se ob dogajanju okoli avtoprevoznikov sprašuje, kaj pa delavske pravice v omenjeni dejavnosti. Ob tem so spomnili na zgodbo enega od voznikov tovornjaka, ki je pet let delal v enem od slovenskih prevozniških podjetij. Voznik je dobival plačo na podlagi prevoženih kilometrov, domov se je lahko vračal le vsake štiri do pet mesecev. Ko je dal odpoved, so mu povedali, da mora podjetju plačati še škodo, ki je nastala na tovornjaku.
V ZSSS poudarjajo, da na takšne kršitve opozarjajo že dlje časa. Zaskrbljeni pa so tudi zaradi besed Klobase, "da je čas, da se vozniki, ki tožijo, da so jim kršene pravice razkrijejo z imeni in priimki" in da se javno imenuje lastnike, ki kršijo pravice. "Naša naloga in odgovornost je, da o kršitvah pravic delavcev obveščamo uradne organe, in le-ti ukrepajo v skladu z uradnimi postopki. Zagotovo pa ni naša naloga kar tako javno razkrivati imena delavcev, še posebej ne tistim, ki bi še kako natančno morali vedeti, kaj se dogaja v cestnem prometu," odgovarjajo v ZSSS. Dodali so še, da nekateri avtoprevozniki bogatijo na račun kršenja delavskih pravic, kar pomeni tudi povečevanje nelojalne konkurence.
V Sloveniji očitno vsak tovornjakar izsili kar si je zamislil. Kaj pa lahko zaposleni v firmah naredijo? Kako naj postavijo …
Res kot je spodaj @graff omenil, ogrožajo našo pravico do prostega gibanja. In če država nič ne naredi se moramo …
Pejt k psihiatru, če ti sploh še kdo lahko pomaga.<br />Pa dejte že nehat s socializmom, komunizmom in drugo navlako. …