Decembra in sploh v prazničnih dneh so bili številni Slovenci žrtev prevar s poštnimi pošiljkami. Zakaj so prevzeli in plačali pakete, ki jih sploh niso naročili, je na svojem facebook profilu pojasnil Boštjan Č.
Paket prevzela in plačala ostarela mama
"V moji odsotnosti je poštar dostavil na moj naslov paket v vrednosti približno 50 evrov, ki ga je moja 83-letna mama prevzela v dobri veri, da sem ga naročil, in ga tudi plačala," je zapisal in dodal, da ni ničesar naročil. In kaj je dobil? "Ob 50 evrov sem zaradi nekega gnilega kitajskega sranja od pečice za gretje, ki je na eBayu vredna 50 centov. Seveda se ne da nič rešiti, ker majstri pošljejo zadevo brez naslova, in če ujamejo žrtev nepripravljeno, kot je bila moja mati, se zadeva perfektno zlije s popolno prevaro. Upam, da komu uspem pomagati, da tudi sam ne bo naj..., kot sem jaz oziroma moja mati."
Dobil nikakve sandale
In še ena negativna izkušnja: "Moja je dobila isto paket za 50 evrov in sem ga prevzel, ker ves čas nekaj naročuje, noter pa so bili nikakvi sandali."
Na prevare opozarja še en zapis: "Sedaj so začeli pošiljati 'fejk' pakete, čeprav nič ne naročiš, ampak če nisi pazljiv, se vseeno zgodi, da pač prevzameš, ker misliš, da je mogoče naročeval partner/mama/oče. Cena paketa je 48 evrov, znotraj pa copati, ki jih po domače rečeno kupiš za tri evre. Pošiljatelj naj bi bil international s.r.o. Spodaj kao kontakt za pritožbe, pa stran sploh ne obstaja... Izgleda, da moramo biti pazljivi res na vsakem koraku. Še bolj pa me zanima, od kod jim podatki posameznika."
Goljufij je vse več
Pakete distribuirajo dostavljalci hitre pošte, pa tudi poštarji. "V primerih, ki jih omenjate, strankam svetujemo, da so pri prevzemu pošiljk previdne. Pred plačilom kupnine naj še posebej preverijo, če je pošiljka dejansko od pošiljatelja, od katerega pričakujejo paket, in ali dejansko obstaja obveznost plačila ob prevzemu. V primeru, da so bile žrtev goljufije, naj se obrnejo na pristojne institucije (za varstvo potrošnikov, policijo), ki bodo prevzele nadaljnje postopke," so nam sporočili s Pošte Slovenije.
Na Generalni policijski upravi smo izvedeli, da "konstantno zaznavajo povečano število spletnih in navadnih goljufij v povezavi z naročanjem blaga ali poštnimi pošiljkami". Koliko prijav je bilo glede konkretnih opisanih primerov, nam niso mogli sporočiti, ker statistike ne beležijo na način, ki bi to omogočal, svetujejo pa dodatno previdnost in preverjanje vseh okoliščin. Kar pomeni, da se ni priporočljivo odzivati na SMS-sporočila, pri paketih, dostavljenih na dom, pa pri članih gospodinjstva preveriti, ali so res kaj naročili.
V komentarjih pod Boštjanovim zapisom so se javili tudi tusti, ki so bili tarče druge vrste prevare. "Malo prej sem dobila sms, da me čaka paket, bila je tudi napisana telefonska številka, od kod je, vendar ni bilo popolnega naslova. Preverila sem klicno številko in ugotovila, da je Kambodža." Podobno SMS-sporočilo so dobili še najmanj trije, v približno istem času: "Pozdravljeni, dragi uporabnik, vaš paket je prispel v skladišče in ga ni mogoče poslati zaradi nepopolnih podatkov o naslovu. Prosimo, potrdite svoj naslov na povezavi, poslali vam ga bomo v 24 urah." Navadno sledi dobro izdelana lažna stran pošte (preverite URL naslov stran!), na kateri naj bi človek s kartico plačal nek majhen znesek, s tem pa prevarantom dal vse potrebne podatke, da vam zlorabijo kreditno kartico.
dezurni@styria-media.si
A se lahko naučite slovenščine, kretenski 24.si
Verjamem, da kdo nasede, samo, da se takim barabam ne more na prste stopiti je pa tudi hudič.
Nobenega "sranja" za 50 centov ne boš in tisto na sliki je zagotovo več vredno...