Po pomoč k zastopniku

Foto: Žurnal24 Pravilniku o čakalnih dobah bo po mnenju Majde Zorec Karlovšek težko zadostiti.
Zavarovance ljubljanskega območja bodo zastopale tri zastopnice.
Oglej si celoten članek

V naslednjih petih letih bodo za pravice pacientov, ki spadajo pod Zavod za zdravstveno zavarovanje Ljubljana, skrbele tri zastopnice.

Nedavno je Vlada RS imenovala dve novi – zdravnico Dušo Hlade Zore in pravnico Melino Omrzel Petek, ki se bosta pridružili maja imenovani Majdi Zorec Karlovšek. “ Zastopniki zastopamo pacientove pravice. Nismo varuhi pravic, ampak poskušamo, kjer obstaja sum, da so bile proti zakonu o pacientovih pravicah določene pravice kršene, svetovati, kako ravnati,” je povedala Zorec Karlovškova.

Največkrat se ukvarjajo z vprašanji s področja pravic obveznega in dodatnega zdravstvenega zavarovanja, torej predvsem plačil storitev. Ukvarjajo se tudi s pravico do primerne,

 

Število zastopnikov

Tri za Ljubljano. Glede na število zavarovancev v območni enoti Zavoda za zdravstveno varstvo Ljubljana so po zakonu o pacientovih pravicah predvideni trije zastopniki. V vsej Sloveniji bi jih moralo biti trinajst.

kakovostne in varne storitve ter s spoštovanjem pacientovega časa, torej čakalnimi vrstami ali če nekdo ne pride na vrsto, ko je naročen. Zavarovanci zastopnike pokličejo, če so nezadovoljni z delom komisije za dodelitev zdraviliškega zdravljenja ali invalidske komisije. Pogosto sprašujejo tudi, zakaj so prekinjeni bolniški dopusti.

“Ljudje so velikokrat osupli nad odločitvijo nadzornih zdravnikov, ki ljudem, ki so dejansko še bolni, končajo bolniški dopust, ker niso imeli ustrezne dokumentacije,” je naštevala. Kot je pojasnila, pa zastopniki v zdravniške napake ne posegajo.

Ljudje za nasvet in pomoč največkrat pokličejo po telefonu, iz Ljubljane in okolice pa se pri Zorec Karlovškovi oglasijo tudi v pisarni. Pacienti morajo namreč privoliti v zastopanje in vpogled v zdravstveno dokumentacijo. “Največ zahtevkov je iz populacije, ki dela,” je pojasnila. Zastopnica pacientom svetuje, poišče ustrezne izvajalce zdravstvenih uslug, naveže stik z izvajalci zdravstvenih storitev in poskuša doseči dogovor med izvajalcem in pacientom. “Nekaj primerov mi je uspelo uspešno rešiti,” je dejala ljubljanska zastopnica. Pravi pa, da je povratnih informacij malo.

Več uradnih ur, več plačila
Majda Zorec Karlovšek ima uradne ure trikrat na teden (v ponedeljek, sredo in četrtek popoldne) v prostorih zavoda za zdravstveno varstvo na Zaloški cesti. V enem dnevu običajno obravnava pet primerov oziroma petnajst na teden.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.