Planet TV oziroma podjetje Antenna TV SL, ki televizijske programe izdaja, je lani ustvaril več 6,4 milijona evrov čiste izgube, a je to vseeno pol manj kot leto prej, ko je bilo izgube za več kot 13 milijonov evrov.
Prihodke so glede na letno poročilo - agencija za javnopravne evidence in storitve (AJPES) ga je objavila včeraj, oddali pa naj bi ga še preden se je konec avgusta iztekel zadnji rok - povečali za 1,7 milijona evrov, od tega je, kot priznavajo sami, glavnina posledica začetka zaračunavanja "naročnine" na njihove programe. Planet TV je namreč 1. julija lani po zgledu Pop TV prenehal z oddajanjem prek zraka, od kabelskih in IP-operaterjev pa so začeli pobirati nadomestilo za predvajanje.
Nadomestilo so pobirali le pol leta, poleg tega so za začetek ponudili občutne popuste, tako da bodo letošnji poslovni rezultati še boljši. Predvidevamo, da bodo samo zaradi prihodkov od nadomestila od tri do pet milijonov evrov višji od letošnjih. Brez dodatnega znižanja stroškov (lani so stroške znižali za več kot tri milijone evrov) pa bodo še vedno v rdečih številkah.
Planet TV je sicer dodatne prihodke od retransmisije že zastavil za zadnje posojilo pri svojem večinskem lastniku Telekomu Slovenije, ki mu je dolžan več kot 19 milijonov evrov. Planet TV ima že več kot 40 milijonov evrov prenešene izgube iz preteklih let.
Prehod na plačljivo oddajanje še vedno pod lupo varuha konkurence in NPU
Obe televiziji zaradi usklajenega prehoda na plačljivo oddajanje obe televiziji sicer preiskuje nacionalni preiskovalni urad, smo poročali že konec aprila. Na policiji zdaj pravijo, da predkazenski postopek še poteka, drugih podatkov in informacij pa v tej fazi postopka ne razkrivajo. Kot smo neuradno poročali, naj bi preiskovali sum storitve kaznivega dejanja omejevanja konkurence.
Agencija za varstvo konkurence pa še odloča, ali je Pro plus zlorabil položaj, ko je od operaterjev zahteval, da v osnovno shemo in na najboljša programska mesta uvrstijo celoten paket njihovih programov. Še vedno je odprt tudi postopek presojanja, ali lahko Telemachova teta, družba Slovenia Broadband, prevzame Pro plus. V kratkem naj bi agencija za varstvo konkurence pripravila povzetek relevantnih dejstev, ki naj bi bil po neuradnih informacijah prevzemu precej nenaklonjen.
Planet TV spet v povsem "državne roke"?
Medijska hiša Planet TV bi lahko kmalu ponovno prešla povsem v roke večinskega lastnika - državnega Telekoma. V letu 2018 ima solastnik, družba Antenna Slovenia B.V. Amsterdam, ki ima v lasti le še 34-odstotni delež medijske hiše, možnost uveljavitve prodajne, Telekom Slovenije pa nakupne opcije.
Manjšinjski lastnik je prodajno opcijo lani tudi že skušal uveljaviti, a naj bi se zataknilo pri višini kupnine. Telekoma Slovenije tako v letnem poročilu navaja, da izjava o uveljavitvi opcije ni bila pravilno uveljavljena in so posledično plačilo zahtevane kupnine zavrnili. Spor glede tega pa naj bi zdaj reševali v že začetem arbitražnem postopku pred mednarodnim arbitražnim razsodiščem v Ženevi.
Telekom Slovenije in grška medijska multinacionalka Antenna Group sta skupno družbo, ki upravlja televizijski program Planet TV, ustanovila februarja 2013. Televizijski kanal Planet TV je sicer leta 2012 začelo izdajati Telekomovo hčerinsko podjetje Tsmedia.
Telekom svojih korakov glede medijske hiše, ki jo imajo v lasti, sicer nikoli ni želel pojasnjevati, kot navajajo, so družba v prvi borzni kotaciji. So pa - kot smo že februarja razkrili na Žurnalu24 - načrtu Telekoma, da postane edini lastnik Plant TV, prikimali že na ministrstvu za kulturo, ko se je minister Anton Peršak podpisal pod soglasje k nakupu omenjenega deleža.
Z odločbe, ki smo jo pridobili, izhaja, da je Telekom za soglasje zaprosil že avgusta, pri čemer so navedli, da "se bo s pridobitvijo 100-odstotnega lastniškega deleža v družbi Antenna TV SL dodatno uredil finančni položaj družbe, saj je trenutno financiranje te odvisno od vsakokratnega soglasja obeh družbenikov".
Velika sprememba programov na Planet TV
Planet TV v letnem poročilu razkriva še, da bo spremenil vsebino programov. "Na področju oglaševanja bo v obdobju 2018–2022 poudarek na profilaciji TV-kanalov. Poleg dosega oglaševalci vedno bolj iščejo nišne ciljne skupine, ki imajo potrebe po njihovih izdelkih ali storitvah," pojasnjujejo.
"Ključni poudarek razvoja glavnega kanala Planet TV temelji na ciljni skupini žensk vseh starostnih skupin. Planet TV je z jesensko shemo začel aktivno uresničevati svoje poslanstvo, v prihajajoči pomladni shemi 2018 pa bo svoje vsebine za ženske samo še okrepil. Poudarek vsebine bo na ženskah, v 'prime time' terminu pa bo vsebina ciljala na družine. Planet PLUS je trenutno izključno filmski kanal, v prihodnosti pa bo ciljna skupina kanala postala še bolj nišna, saj želimo, da se kanal pozicionira na trgu kot TV-kanal za urbane mlajše ženske. Planet 2 postaja vedno bolj športno obarvan z naslednjo ciljno skupino: premium moški – urbani kanal," navajajo v letnem poročilu.
Plačal sem 130 evrov na uro doma s tremi otroki doma. Nikoli nisem mislil, da bi to lahko storil, toda …
A to sploh kdo gleda? Neko sranje od TV-ja......
Ha, potem pa nič čudnega da Planet TV propada in bo propadel na koncu. Ciljajo na žensko publiko, to pomeni …