"Na televiziji sem ravno navijala za naše skakalce v Planici, ko je počilo kot iz pokvarjenega auspuha. In potem še enkrat. Pogledala sem skozi okno in opazila sovaščana, ki je tekel po travniku. Stopila sem ven, iz plamenov se je videl le del krila in repa. Potem, ko so bili gasilci že tukaj, je eksplodiralo še enkrat. Sreča, da so bili na varni razdalji," nam je pripovedovala prebivalka Dobravice pri Šentjerneju po letalski nesreči, v kateri je pred skoraj natanko letom dni, 4. marca, umrl 54-letni Boris J.
Zadnji polet
Ljubiteljski pilot, ki je imel svoje ultralahko letalo spravljeno v hangarju v Prečni pri Novem mestu, se je na sončno sobotno popoldne odločil za prelet rodnih krajev. Na žalost je bil njegov zadnji izlet: malo pred 17. uro je strmoglavil vsega sto metrov od hiš. Tja so prihiteli gasilci iz PGD Šentjernej in Gasilsko-reševalnega centra Novo mesto, policisti in kasneje še glavni preiskovalec letalskih nesreč in incidentov Toni Stojčevski iz Službe za preiskovanje letalskih, pomorskih in železniških nesreč in incidentov na ministrstvu za infrastrukturo.
Slednji je pred nedavnim končal poročilo o tragediji, iz katerega izhaja, da je pilot z letalom češkega proizvajalca TL-Ultralight, ki ga je uporabljal od leta 2018, ob 16.11. poletel s Prečne in ob prihodu nad območje Šentjerneja začel izvajati manevre z ostrimi zavoji, večinoma manj kot 300 metrov nad tlemi: "V koncentriranih krogih je preletaval skupine hiš severno od naselja Mihovica ter infrastrukturne objekte in stanovanjske hiše v neposredni bližini hipodroma Šentjernej. Ob približno 16.50 je 60 metrov nad tlemi izvajal levi zavoj, nato pa naglo zavil v desnega, pri čemer je izgubljal višino. Zatem je počasi zmanjševal nagib letala do višine tal in v blagem desnem nagibu trčil v travnat teren dvorišča v neposredni bližini stanovanjskih hiš v Dobravici. Ob silovitem trku je pilot umrl, letalo pa zagorelo."
Vreme kot nalašč
Preiskava je pokazala, da je imel Boris J. veljavna tako dovoljenje za letenje z ULN motornimi letali kot zdravniško spričevalo. Vreme je bilo tistega dne ugodno, z vidljivostjo prek 30 kilometrov, veter je bil blag.
Stojčevski pa je ugotovil, da pilot ni bil usposobljen za manevre, ki jih je izvajal, in da je letel bistveno pod nanižjo dovoljeno višino, ki po letalskih predpisih znaša 300 metrov. Njegovo letalo poleg tega ni bilo odobreno za izvajanje akrobatskih manevrov, iz obdukcijskega poročila v delu toksikoloških preiskav pa se je izkazalo še, da je bil v času nesreče pod vplivom alkohola.
"V skladu s cilji preiskave v zvezi z varnostjo v civilnem letalstvu in preprečevanju ponovitve tovrstnih nesreč in incidentov v prihodnosti podane ugotovitve ne predstavljajo ugotavljanja krivde ali odgovornosti. Uporaba tega poročila v druge namene, razen za izboljšanje letalske varnosti, lahko pripelje do napačne interpretacije," je zaključil Toni Stojčevski.
dezurni@styria-media.si
In ko pridejo pijanci do letečih avtov nekoč, ne boš več v nevarnosti samo na cesti ali ob cesti.
Škoda, da nimamo letalske policije da bi med vožnjo ustavljala pilote in jih dala pihat!
"Uporaba tega poročila v druge namene, razen za izboljšanje letalske varnosti, lahko pripelje do napačne interpretacije" To mi je zelo …