Pavšal za invalide

Taksi. En ali deset kilometrov vožnje z belim londonskim taksijem invalide stane 15 evrov.
Oglej si celoten članek
Edina v pešconi
MOL. Na javnem razpisu za pridobitev dovoljenja za vožnjo z avtotaksijem po območjih za pešce je izbrala dva londonska taksija, ki imata tako edina dostop do pešcone. Odgovore MOL, kaj mislijo o pritožbah invalidov na račun belega londonskega taksija in ali bi mu lahko na podlagi teh pritožb odvzeli dovolilnico za vožnjo po središču mesta, še čakamo. Sicer pa je bil eden od pogojev v razpisu, da mora imeti taksi možnost prevoza invalidov v invalidskem vozičku brez presedanja, cen pa niso določili.

“Le enkrat sem poklicala londonski taksi, saj je bil račun kar 15 evrov, voznik pa taksimetra sploh ni vklopil. Rekel je, da se je z nekaterimi invalidskimi organizacijami dogovoril za pavšal – ne glede na to, ali se pelješ en ali deset kilometrov, ker se mu sicer ne bi splačalo. Zato sem za pot nazaj raje poklicala navaden taksi in za vožnjo plačala manj kot pet evrov. To pomeni, da je imel londonski trikratno tarifo,” je svojo zgodbo povedala Mirjam Kanalec, podpredsednica Društva paraplegikov ljubljanske pokrajine.

“Pravičnejši in cenejši”
Kanalčeva se zato raje vozi s taksiji, ki niso prilagojeni invalidom, čeprav pravi, da bi bilo udobnejše, bolj praktično in lažje, če bi se vozila z londonskim taksijem. Voznik belega taksija Marko Šabič iz Taxi društva Ljubljana je na pritožbe odgovoril: “Če me invalid ustavi na cesti, je cena enaka kot za vse druge. Če pa sem jaz na Viču in me kliče, naj pridem v Vevče, taksimeter vklopim, ko sem na Viču, in izklopim, kjer želi izstopiti, to pa bi stalo 20 ali 30 evrov. Pavšal je zato pravičnejša in cenejša možnost.” Ob tem je dodal, da se invalidi tako malo vozijo z njegovim taksijem, da se je o tem brezpredmetno pogovarjati. Voznik črnega londonskega taksija Mitja Saje vozi več invalidov in pravi: “Od njega sem dobil stranke, ker jim je cene tako navil. Jaz nimam pavšala, ampak računam po taksimetru.”

3-krat več je plačala Mirjam Kanalec za prevoz z belim londonskim taksijem.

Katastrofalno!
S težavami invalidov je seznanjen tudi Sašo Rink, mestni svetnik (Lista Zorana Jankovića) in predsednik sveta za odpravljanje arhitekturnih in komunikacijskih ovir Mestne občine Ljubljana (MOL): “To se mi zdi katastrofalno, da so različne tarife za različne ljudi. To je zame nepojmljivo, zato sem se z njim tudi pogovoril in je rekel, da se mu ne izplača drugače, kot da ima pavšal.” Rink meni, da občina ne more vplivati na taksiste, mogoče bi nanj lahko pritisnila le zato, ker je eden od dveh taksijev, ki lahko vozita po mestnem središču.

Več slabih izkušenj
Izvedeli smo še, da imajo invalidi poleg visokih cen tudi druge težave z belim taksijem. Kljub dogovoru ni prišel iskat ene od strank in ji je potem povedal, da ni imel časa, drugič je voznik rekel, da se mu zaradi ene vožnje ne izplača priti v Ljubljano, ker je doma iz okolice glavnega mesta. Eden od bralcev pa nam je sporočil, da je bil kar nekaj časa nedosegljiv. Ob tem se je vprašal, zakaj je v Ljubljani tako malo taksijev, ki so prilagojeni invalidom. “V Ljubljani sta vsaj dva avtotaksija, ki lahko prevažata invalide tako, da se invalidski voziček zapelje v vozilo,” so odgovorili na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet MOL in dodali, da še niso prejeli pobud za povečanje števila taksijev za invalide.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.