V letu 2016 se je vlada odločila za postopno liberalizacijo reguliranih cen naftnih derivatov.
Najvišje maloprodajne cene neosvinčenega motornega bencina 98 ali več oktanskega in kurilnega olja se prosto na trgu oblikujejo že aprila 2016, novembra istega leta pa je padla odločitev, da se tudi na avtocestah in hitrih cestah cene vseh naftnih derivatov oblikuje brez omejitev države.
Na podlagi trenutno veljavne uredbe so v Sloveniji torej določene le najvišje maloprodajne cene 95-oktanskega bencina in dizla izven avtocest in hitrih cest.
„V obdobju desetih let po deregulaciji vseh naftnih derivatov, bi lahko prišlo do vstopa novih ponudnikov na trg. Ob vstopu novih ponudnikov zaradi večje konkurence tako ne bi prišlo do dodatnega dviga marž, in s tem dviga cen naftnih derivatov, saj bi marže v petih letih po deregulaciji cen vseh naftnih derivatov dosegle raven marž, ki je primerljiva z višino marž v ostalih državah članicah Evropske Unije. Predvidevamo, da bi bile cene naftnih derivatov na avtocestah še naprej višje, medtem ko bi bile v mestih in ob mejah zaradi konkurence cene nižje,“ so zapisali na vladi.
Hkrati se je vlada pri argumentih, da se cene goriv ne bodo višale, zavarovala. „Zaradi prehoda na t. i. zelene tehnologije in posledično znižanja porabe naftnih derivatov, bo v naslednjih 10 letih prišlo do povišanja stroškov poslovanja distributerjev, kar bo najverjetneje povzročilo dvig marže s strani naftnih distributerjev,“ so zapisali.
To pomeni, da morebiten dvig marž ne bo izključna posledica deregulacije cen, ampak predvsem povišanja stroškov poslovanja distributerjev, dodajajo.
„Dodatnega dviga marže s strani distributerjev torej ni možno izključiti, vendar morebiten dvig marž ne bo posledica deregulacije cen vseh naftnih derivatov, ampak povišanja stroškov poslovanja distributerjev, kar pomeni, da bi vlada tudi ob nadaljnji regulaciji cen naftnih derivatov morala uskladiti marže s spremenjenimi razmerami na trgu naftnih derivatov,“ so še pojasnili.
Vlada je zato sprejela odločitev, da ukrep kontrole cen ni več potreben, Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo pa naložila, da na podlagi kotacij naftnih derivatov na svetovnem trgu spremlja in analizira oblikovanje cen za 95-oktanski neosvinčeni motorni bencin in dizelsko gorivo in za 14-dnevno obdobje sporoča podatke Ministrstvu za finance.
Sedaj bodo pa gužve tam kjer bodo cene nzke, še dobro da obstaja aplikacija za to.
Tale vlada bo spet naredila premik v smeri: "mi nismo dvignili cen, distributerji so jo".
"To pomeni, da morebiten dvig marž ne bo izključna posledica deregulacije cen, ampak predvsem povišanja stroškov poslovanja distributerjev, dodajajo." Jaoo …