Bralka je v torek, 19. decembra, v Ljubljani na Dolgem mostu na ledeni kolesarski stezi grdo padla s kolesom. Bolela so jo kolena in komolec, ob padcu na zaledeneli kolesarski progi si je strgala rokavice in hlače. Ker jo je komolec vedno bolj bolel, je dopoldan šla na urgenco, kjer je ugotovila, da še zdaleč ni osamljen primer – na triažo je čakala 40 minut, na triaži pa naj bi ji rekli, da je vsaj petnajsta, ki je na ta dan padla s kolesom.
Na UKC Ljubljana so nam pojasnili, da so samo v torek obravnavali 33 pacientov, ki so se poškodovali ob padcu na ledu in snegu, na vpisu pa je bila občasno večja gneča.
Kaj je razlog za toliko poškodb v torek?
Agencija RS za okolje je ob pol devetih dopoldan na Facebooku opozorila, da je v Ljubljanski kotlini megla še nekoliko bolj gosta, tako iz nje ponekod tudi rahlo rosi. "Ker so temperature pod lediščem, podhlajene kapljice na tleh zmrzujejo, tako prihaja do poledice. Previdno," so dodali.
Za vzdrževanje kolesarskih prog je odgovorna Mestna občina Ljubljana, ki bi lahko proge posipala. Mestna občina Ljubljana ima za pogodbene površine organizirano dežurno službo, ki jo sestavljajo vodja dežurstva in ekipa za hitro interveniranje.
"Dežurna služba se sestoji iz vodje dežurstva in ekipe za hitro interveniranje. Naloga dežurne službe je, da neprekinjeno spremlja stanje in razmere na voziščih, za ta namen ima na voljo opremljeno vozilo, v primeru poledice ali pričetka sneženja v najkrajšem možnem času aktivira dežurne posipalce za preprečevanje poledice. Za lokalno omejene poledice, ki jih vodji dežurstva sporočijo Prometna policija, JP Mestni potniški promet, OKC ali Avto moto zveza, se odpravijo z akcijami osebja, ki ima 24-urno dežurstvo za odpravo poledice. Akcija se prične takoj po prejemu obvestila o poledici," piše na njihovi spletni strani. Organizirana je tudi služba dnevnega pregleda cest in peščevih površin, pregledniki pa sporočajo svoja opažanja s terena.
Prednost ima dostop do javnega prevoza
Zakaj torej v torek niso poskrbeli tudi za varnost kolesarjev? "Skladno z izvedbenim načrtom zimske službe se prednostno uredi dostop do šol, vrtcev, zdravstvenih ustanov in podobno ter do javnega prevoza. Glede na to, da mestni avtobusi LPP prepeljejo več ljudi naenkrat kot jih na primer pozimi kolesari, je smiselno dati prednost zagotavljanju dostopnosti do javnega prevoza, zato postajališča in ceste, kjer potekajo linije LPP, uredimo najprej," so nam pojasnili.
Kjer kolesarske steze oziroma pasovi potekajo po cestišču, se posip izvaja istočasno s posipom cestišča, kjer pa potekajo izven, se kolesarske površine posipavajo hkrati s pločnikom, so dodali.
Ob tem so poudarili, da zimske razmere zahtevajo tudi prilagoditev pri gibanju po zunanjih površinah, "na primer izbira primernega načina potovanja, ustrezne obutve oziroma opreme prevoznega sredstva, premišljeno načrtovanje poti, uporaba javnega prevoza, predvsem pa sta potrebni previdnost in strpnost".
*Fotografija je simbolična.
Ploščad Kongresnega trga . Spodnji del ne zmrzne , medtem ko zgornji del od cvetličarne navzgor zmrzne . Ravno tako …
V zakonu je članek o neprilagojeni hitrosti pogojem na cesti ! Vse povedano , če pa tega kolesarske babnice ne …
V opisanih razmerah vožnjo s kolesi odsvetujemo. Kje imate kmečko pamet?