“Zdravnica zaradi motnje mrežnega sistema ni mogla preveriti, ali imam sklenjeno zdravstveno zavarovanje ali ne. Sprejela me je samo zato, ker sem njena dolgoletna pacientka in me pozna,” nam je potožila bralka (ime je znano uredništvu).
Na Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) so nam pojasnili, da pacienti zaradi občasnih motenj v delovanju sistema ne smejo biti prikrajšani, tudi če jih zdravnik ne pozna. “Pojasnilo, ki ga je vaša bralka dobila pri obisku zdravnika, je napačno. Izvajalci zdravstvenih storitev morajo storitve opraviti ne glede na delovanje sistema in jih obračunati ZZZS,” so povedali.
Podatki ZZZS. Pri on-line sistemu občasno prihaja do tehničnih motenj, a na letni ravni le skupno 2,1 uri na leto. Delovanje sistema v ZZZS spremljajo vsak dan, 24 ur na dan. Decembra 2010 je sistem deloval 99,96 odstotkov časa.
Motenj ni veliko
Prejšnji teden je bil mrežni sistem dva dni nedostopen, in sicer zjutraj po približno dve uri. To so včeraj potrdili tudi v Zdravstvenem domu Ljubljana, ob tem pa dejali, da motenj v delovanju mrežnega sistema ni veliko: “Vsakih nekaj mesecev se pojavi kakšen manjši izpad.”
“Če sistem online (mrežnega, op. a.) zdravstvenega zavarovanja ne dela, paciente vseeno obravnavamo do tiste mere, kot je mogoče,” so povedali. Težave so po njihovih besedah pri bolniških staležih in medicinskotehničnih pripomočkih (MTP), saj brez delujočega sistema zdravnik ne more izdati novega bolniškega dopusta ali dobiti šifre za predpis MTP. “Pacienti morajo v takšnih primerih počakati ali znova priti v ambulanto,” so povedali.
Da so se prejšnji teden med 8. in 10. uro pojavile motnje, so potrdili tudi v ZZZS, a dodali, da je sistem tedaj občasno tudi deloval.