Ozko je, a ni cestnine

Foto: Jerca Božič Kranjec
Foto: Jerca Božič Kranjec
Tovornjaki. Domačini opažajo vse več takih, ki ubirajo cenejšo bližnjico.
Oglej si celoten članek

“Odkar so v Zidanem Mostu poglobili podvoz, se skozi Mirnsko dolino valijo težki tovornjaki s tujimi registrskimi tablicami, ki gotovo niso vsi namenjeni v nekaj tukajšnjih podjetij. Gre za tovornjakarje, ki se izogibajo plačilu cestnine,” je prepričan naš bralec Dušan.

Nevarno za domačine

Predvsem ob ponedeljkih in petkih jih je, kot pravi, za cele konvoje. “Zaidejo tudi na lokalne ceste, ker jim navigacija pokaže najkrajšo pot, in tako se znajdejo na Trebelnem, kjer je cesta preozka, potem pa obračajo in povzročajo kaos,” razlaga.

Povečan tranzit opaža tudi Anton Maver, župan Občine Mokronog - Trebelno. “Občutimo ga že dolgo, še posebno pa zadnji dve leti. Resno težavo imamo z njim v središču Mokronoga, pa tudi sicer je nevaren za domačine,” nam je dejal Maver. O tem so se s pristojnimi na Direkciji Republike Slovenije za ceste (DRSC), kot pravi, že večkrat pogovarjali in tudi na ta račun zahtevali ureditev pločnika.

Polmilijonska škoda

Na DRSC, kjer smo spraševali o morebitni omejitvi tovornega prometa, so nam povedali, da iz podatkov avtomatskih števcev prometa izhaja, da se je promet na cesti Trebnje–Mokronog med letoma 2007 in 2011 v povprečju zmanjšal z okoli 240 na 200 vlačilcev in tovornjakov, težjih od 7,5 tone, na dan, zato omejitve na tem odseku ni.

Sicer se je ena od zadnjih omejitev tovornega prometa zgodila tudi zaradi izogibanja plačilu cestnine, so nam še povedali na DRSC. Na odseku Jeprca–Kranj je država na letni ravni na ta račun utrpela okoli pol milijona evrov škode; brez škode, ki so jo tovorna vozila povzročila na regionalni cesti.

Tabel ne vidijo

Na Družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) pa so nam povedali, da so pred priključki na avtocesto postavili obvestilne table za voznike tovornih vozil, da morajo voziti v smeri, navedeni na tabli, saj se tranzitni promet vodi po avtocesti. A očitno, kot so dodali, to ne pomaga, je pa, kot so poudarili, za nadzor nad spoštovanjem prometnih predpisov pristojna policija. Podobna primera uhajanja prometa težkih tovornih vozil sta, kot so še povedali, tudi Tuhinjska dolina in vzporedno cestno omrežje v Pomurju.

“Medtem ko se načrtovalci o tretji razvojni osi pogovarjajo v zelo oddaljeni prihodnosti, v resnici tiha tretja os, ki so si jo začrtali tovornjakarji, po Mirnski dolini že poteka,” sklene naš bralec.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 20:28 27. Maj 2012.

    Na vse izhode iz države proti Mađarski in Štajerskemu delu Avstrije POSTAVITI POLICAJE , ki bodo na izhodu iz države …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.