Župana Trebnjega in Mirne Peči Alojzij Kastelic in Zvone Lah sta podala soglasje za poskusno obratovanje novega odseka Pluska–Hrastje. Kastelic je ob tem za Žurnal24 povedal, da so vse pripombe, ki jih imajo Trebanjci na nedokončana spremljajoča dela, podali v zapisnik. "Sestanki bodo sicer še potekali, vendar Dars se je načeloma obvezal, da bo pomanjkljivosti v tem letu poskusnega obratovanja tudi odpravil,“ pravi Kastelic.
Na Darsu so že pred današnjim tehničnim pregledom večkrat poudarili, da se bodo potrudili in pomanjkljivosti, o katerih smo že pisali, tudi čim prej odpravili. V sredo ob 11. uri dopoldne se bodo tako zagotovo prvi potniki vse do Novega mesta in naprej peljali po avtocesti. "Vsi pričakujemo čimprejšnji zaključek in odprtje odseka. Blokada poskusnega obratovanja bi pomenila blokado otvoritve, to pa bi pomenilo revolucijo v celi Sloveniji,“ se zaveda Kastelic in izraža upanje, da bo Dars držal besedo in da se ne bo zgodilo kot na Medvedjeku, da so "delavci odšli, čeprav niso bila vsa dela še povsem končana“.
Odvodnjavanje in protihrupne ograje
Trebanjci imajo pomisleke predvsem pri odvodjavanju, na štirih mestih v zvezi s protihrupnimi ograjami, pri naklonih deviacij, pri krožišču pod viaduktom Ponikve in v zvezi s pločnikom od Dolenje Nemške vasi do Ponikev, je pojasnil Kastelic.
Mirnopečani pa zahtevajo predvsem čim hitrejše dokončanje pokritega vkopa (izvajalec je Vegrad), kjer dela zdaj stojijo. “Vodja gradbišča pravi, da nočejo delati, ker ne dobijo plač in tudi ne materiala, da bi naprej gradili,” je pojasnil Lah. Zahtevali so tudi, naj se znova preveri potreba prehoda za divjad pod viaduktom Dole in da se v času poskusnega obratovanja izvede meritev hrupa od priključka Mirna Peč v smeri Novega mesta. “Če presega normative, zahtevamo, da se protihrupna ograja dogradi proti Dolenji vasi in Šentjurju,” je dodal.
Skladno z dovoljenjem
Da bo treba odpraviti še določene pomanjkljivosti, je potrdil tudi Bojan Čas, izvršni direktor za organizacijo gradenj in obnov na Družbi za avtoceste v RS (Dars). “Poskusno obratovanje bo trajalo eno leto z možnostjo podaljšanja še za dodatno leto, potem pa je treba pridobiti uporabno dovoljenje za obratovanje teh odsekov,” je povedal. “Dars je po navodilih državnega lokacijskega načrta vsa dela opravil skladno z izdanim gradbenim dovoljenjem,” je še pojasnil. K temu pa je soglasje dalo tudi takratno vodstvo občine.