“Učiteljem, ki so utrujeni od svojega dela, svetujem, naj inovirajo, pa jim bo lepše in lažje,” pravi Laura Novak, vzgojiteljica v prvem razredu podaljšanega bivanja na Osnovni šoli Dragotina Ketteja Ilirska Bistrica. Za svoj inovacijski projekt S Piko Nogavičko skozi šolsko leto je skupaj z najboljšimi inovatorji iz gospodarstva prejela priznanje postojnske območne zbornice Gospodarske zbornice Slovenije (GZS).
Strokovno potrjeno. Zavod RS za šolstvo. Po njegovi strokovni oceni projekt Laure Novak dosega visoko četrto raven (od petih) razvoja novosti, saj je avtorica iz že znanih didaktičnih elementov oblikovala novo celoto.
Pritegne tudi razgrajače
Novakova je program dela v podaljšanem bivanju oblikovala s pomočjo knjižne junakinje. Pikina zgodba je vsakič iztočnica za pogovor, ustvarjanje, ples, petje, športne dejavnosti, kuhanje in druge igre istovetenja, ki jih soustvarjajo otroci. Pri tem pridobivajo številna znanja, spretnosti, razvijajo dobre odnose ... Njen priročnik za učitelje, kakršnega v Sloveniji še nimamo, bo predvidoma prihodnje leto izšel tudi v knjižni obliki.
Inovacije niso samo stvar tehnike
“Pri spodbujanju inovativnosti je treba preseči meje, znotraj katerih po navadi delujemo. V primeru inovacije iz šolstva gre za nujen prenos dobre prakse med različnimi področji družbenega življenja,” na prvi pogled neobičajno izbiro GZS komentira njen predstavnik Vladimir Vinšek.
Kot ugotavlja, bo potrebnih še precej naporov, da bodo tudi v javnem sektorju sprejeli dejstvo, da niso inovacije samo stvar tehnike, ampak tudi drugih oblik in vrst dela. “Osnovna šola ima pri spodbujanju inovativnosti temeljno vlogo. Otroci inovativnost prinesejo s seboj, bistveno je, da je šola ne zavira, pač pa ji na široko odpira vrata,” pa je prepričana Ester Juriševič, ravnateljica OŠ Dragotina Ketteja.