"Ob zadnji napovedi Simobila, da uvede nadomestilo za upravljanje z mobilno številko, smo se spomnili tovrstnih pavšalnih dodatkov k naročninam ali uporabninam, ki jih zaračunavajo ponudniki različnih storitev," so zapisali na spletni strani Zveze potrošnikov Slovenija (ZPS).
Zato so se odločili, da sestavijo seznam stroškov, ki jih po njihovem mnenju podjetja neupravičeno zaračunavajo svojim uporabnikom ali naročnikom.
Seznam je za zdaj le delen in bo redno dopolnjevan, še dodajajo.
Finance
Kar se tiče finančnega področja, od leta 2009 borznoposredniške hiše neupravičeno zaračunavajo novo postavko vodenja računa, ki jo obračunajo poleg postavke za minimalno vzdrževanje računa. Težavo pa so odkrili tudi v NLB, ki je v letu 2011 začela zaračunavati storitev telefonske banke Teledom, ta znaša 0,2 evra na mesec tudi, če je sploh ne uporabljate.
Telekomunikacije
Na področju telekomunikacija so izpostavili T-2 in Simobil. T-2 je, kot so zapisali, v letu 2011 uvedel zaračunavanje stroškov odstopa od pogodbe, za katerega je treba plačati 20 evrov. Pri Simobilu pa bodo od 1. septembra naprej za nove in od 1. oktobra 2011 za stare naročnike začeli zaračunavati nadomestilo za upravljanje mobilne številke v znesku 9,78 evra na številko, in sicer enkrat na leto.
Elektrika
Opozorili so tudi na dobavitelje električne energije, ki vse pogosteje uvajajo dodatne postavke, kot so vodenje računa, mesečno nadomestilo, strošek podpornih storitev. Izpostavili so naslednje pavšalne stroške:
- Elektro Ljubljana: mesečno nadomestilo 0,84 evra na mesec,
- Elektro Celje: fiksni del 0,828 evra na mesec (ne velja za pakete toplotnih črpalk),
- Elektro Gorenjska: stroški vodenja računa 0,816 evra na mesec (velja le za osnovni paket 1,2,3)
- Elektro Primorska: strošek podpornih storitev 0,78 evra na mesec (ne velja za vse pakete)
Upravniki
Neupravičeni so tudi stroški, ki jih SPL zaračunava od leta 2009, kot postavko "materialni stroški drugih" v višini 2 €, kot tudi zaračunavanje provizije Domplan Invest Kranj za plačila prek trajnika v višini 0,13 € na mesec. Potrošniki za direktno bremenitev zdaj plačujejo tako banki kot upravniku, so zapisali.
V primeru težav se obrnite na ZPS
Zveza potrošnikov Slovenije tako poziva vse, ki bi na svoji položnici opazili kakšen nov znesek, da se obrnete na njih. Pošljete lahko elektronsko sporočilo zps@zps.si, zraven pa priložite še kopijo računa in označite, kateri strošek se vam zdi sporen.
Opozarjajo pa tudi, da "potrošniki lahko ob uvedbi takšnih in podobnih pavšalov svoje nestrinjanje najbolj konkretno izkažemo z zamenjavo ponudnika storitve s takšnim, ki za svojimi cenami stoji s pregledno in nedvoumno ponudbo, na naših spletnih straneh pa bomo odslej še bolj pregledno objavljali in opozarjali na zaračunavanje stroškov, ki nimajo neposredne povezavo z osnovno storitvijo".
In kaj naj naredim, da mi ne bi bilo treba plačevat nečesa, kar nikoli ne uporabljam ?.
In kaj lahko naredimo, če so postavke, ki jih ne koristimo ... oz. v primeru SiMobila (nadomestilo za upravljanje mobilne …