Skupina Mercator je v prvem polletju ustvarila nekaj manj kot 1,4 milijarde evrov prihodkov od prodaje, kar je 3,3 odstotka manj kot v enakem obdobju lani. Čista izguba se je zmanjšala za petino na 15,1 milijona evrov.
"Do konca leta moramo zagotoviti dolgoročno dobičkonosno poslovanje in zaključek finančnega prestrukturiranja," je dejal. Slednje je tudi ena bistvenih sestavin pogodbe o sodelovanju z Agrokorjem, sklenjene junija letos, potem ko se je Agrokor z več večjimi lastniki Mercatorja dogovoril o nakupu 53 odstotka delnic po ceni 120 evrov za delnico.
Odpuščanje že skoraj izvedeno
"To pomeni, da se z bankami dogovorimo o dolgoročnem prestrukturiranju naših dolgov," je pojasnil Balažič. Od konca lanskega decembra do konca prvega polletja je uspela skupina Mercator zmanjšati neto dolg za 18 milijonov evrov na 990 milijonov evrov. S tem se je neto zadolženost prvič po letu 2009 zmanjšala pod eno milijardo evrov, je dejal in povedal, da so največji upniki Mercatorja banke, od katerih večina ni v slovenski rasti.
Veliko so naredili tudi v smislu optimizacije stroškov. Stroški so se zmanjšali tako pri materialu kot storitvah in delu, precej so omejili tudi naložbe. Glede napovedanega zmanjšanja števila zaposlenih za 800 do 1000 pa je Balažič povedal, da je že skorajda izvedeno. "Prodajalk ni nič manj, pač pa se je število zaposlenih zmanjšalo v administraciji in tam, kjer je Mercator zaprl prodajalne," je dejal.
Tržni delež že nekaj časa stabilen
Konec lanskega oz. v začetku tega leta se je Mercator umaknil z bolgarskega in albanskega trga, na Hrvaškem pa je zmanjšal površino prodajnih površin. Hkrati je začel s prestrukturiranjem svojih družb M Tehnika, Modiana in M energija.
Tržni delež, ki se je nekaj let zmanjševal, je že nekaj mesecev stabilen, od junija pa celo raste in se v Sloveniji giblje okoli ene tretjine, se je pohvalil. Dobiček iz poslovanja se je v prvem polletju prepolovil in je znašal 11,3 milijona evrov.
Usmerjajo se v potrebe potrošnika
Balažič je poudaril, da se vedno bolj usmerjajo v potrebe potrošnika. "Potrošnik je začel ugotavljati, da je Mercator zelo konkurenčen trgovec," je dejal. Tudi v prihodnje bodo nadaljevali s strategijo intenzivnejšega prilagajanja trženjskih aktivnosti potrebam in željam kupcev. Tako bodo jeseni v Sloveniji odprli prve prenovljene trgovine po novem konceptu Mercator Sosed. Nadaljevali bodo tudi s ponudbo kakovostnih in svežih lokalnih proizvodov pod okriljem projekta Iz domačih krajev.
Ob tem je Balažič opozoril, da se zaradi ukrepov na davčnem področju potrošnja še dodatno zmanjšuje. Predvsem pa se iz meseca v mesec povečuje delež ljudi, ki čutijo recesijo. Kako je na prodajo vplivalo zvišanje DDV s 1. julijem, še ni znal oceniti. Prodaja se je sicer v prvem polletju najmanj zmanjšala pri hrani in pijači, namreč za dva odstotka, večji padec pa je opaziti pri oblačilih in tehničnem blagu.