Šestim obstoječim parkiriščem P+R se je septembra pridružilo novo parkirišče Letališka P+R. Javno podjetje Ljubljanska parkirišča in tržnice pričakuje, da bo v septembru mesečni obisk dosegel med 90 in 100 vozil, kakšen pa bo trend za naprej, je za zdaj še težko napovedati.
Med šestimi že dlje časa delujočimi parkirišči P+R je najbolj obiskano parkirišče Dolgi most. Lani je tam parkiralo 66.678 vozil. To je skoraj 20 tisoč več vozil kot v letu 2020, ko je tam parkiralo 46.693 vozil. Podobne številke lahko pričakujemo letos, saj je do konca avgusta tam parkiralo 47.981 vozil.
Rast beležijo tudi na drugih parkiriščih P+R. Na parkirišču Barje se je število parkiranih vozil v obdobju od leta 2020 do 2023 prav tako dvignilo za slabih 20 tisoč, v Stožicah za slabih 14 tisoč vozil. Najbolj je v omenjenem obdobju poraslo število vozil, ki parkirajo v Stanežičah, iz 2.219 leta 2020 na 10.618 lani.
Mrežo P+R bodo še širili
Mreža parkirišč P+R se bo v prihodnje širila, vendar podrobnosti o lokacijah in časovnici še niso dorečene, pravijo na Oddelku za gospodarske dejavnosti in promet – Ljubljana. Ena od prihodnjih lokacij bi lahko bila na prostoru med Zdravstvenim domom Polje in bencinskim servisom Petrol ob Zaloški cesti, kjer bi nastalo parkirišče P+R Polje. Iščejo pa tudi ustrezno lokacijo za ureditev P+R na območju Rudnika.
"Druga območja, kjer bi bilo zaželeno urediti parkirišča po sistemu P+R, bodo verjetno prepoznana po izvedeni analizi obstoječega stanja mreže večmodalnih oz. prestopnih točk, ki je v teku, na podlagi katere se bo opredelilo potrebe v prostoru in delovanju obstoječe mreže. Pregled usmeritev na področju trajnostnega razvoja mesta in trendov spodbujanja trajnostne mobilnosti bo dal usmeritve za nadgradnjo in širitev mreže prestopnih točk. Prav tako bomo v naslednjih letih skladno z Zakonom o celostnem prometnem načrtovanju pripravili Načrt izvajanja parkirne politike, v okviru katerega se bomo ukvarjali tudi s parkirnimi kapacitetami in z vprašanjem potrebe po dodatnih parkiriščih po sistemu P+R," odgovarjajo na Oddelku za gospodarske dejavnosti in promet – Ljubljana.
Mestna občina Ljubljana pripravlja novo Celostno prometno strategijo MOL skladno z novimi smernicami ter pravilniki EU in RS, kjer bodo z vključujočim pristopom na novo opredelili cilje in ukrepe na tem področju. "Bistveni ukrepi prometne in parkirne politike MOL so usmerjeni v spremembo potovalnih navad in uvajanje bolj trajnostnih oblik potovanja: več kolesarjenja, več hoje, večje uporabe javnega potniškega prometa in kolektivnega prevoza. Med te ukrepe sodijo ureditev varnih in udobnih peš površin, izboljšanje kolesarske infrastrukture, širitev mreže sistema souporabe koles, izboljšava javnega potniškega prometa, izgradnja parkirišč po sistemu P+R, spodbujanje souporabe električnih vozil in sopotništva ...," naštevajo. Cilj možnosti za trajnostno naravnano potovanje po mestu je manjša potreba po uporabi avtomobila.
Strožja parkirna politika
Kot ključen ukrep navajajo strožjo parkirno politiko, kamor vštevajo omejitev dostopa motornim vozilom, uvedbo parkirnih con, dovolilnice za stanovalce itn. "Namen širitve območij časovno omejenega in plačljivega parkiranja je ureditev stihijskega pojava parkiranja in tudi zmanjšati število dnevnih migracij z daljšim časom parkiranja (večinoma dnevni vozači, ki v Ljubljano prihajajo z avtomobilom na delo, na izobraževanje in po opravkih) ter tako omogočiti več prostih parkirnih mest za stanovalce posameznih območij. Stanovalcem zato nudimo cenovno ugodno pridobitev parkirne dovolilnice, ki omogoča časovno neomejeno parkiranje na javnih površinah, ki so za to določene," pojasnjujejo.
Več sprememb v zadnjem obdobju
Javno podjetje Ljubljanski potniški promet stalno prilagaja avtobusne linije glede na povpraševanje. Posamezne linije tako podaljšujejo, prilagajajo oziroma uvajajo, kar vse doprinese k optimizaciji mreže LPP. S septembrom so tako spremenili trasi linij 7 in 27 ter ukinili linijo 7 L. Linija 7 L je bila ukinjena, ker po novem linija 7 obratuje ves dan do Letališke ceste. Linija 27 je po novem na območju BTC CITY preusmerjena tako, da po novem vozi naravnost po Ameriški ulici, nato pa nadaljujejo po Italijanski ulici, Latinskem trgu in Letališki cesti do končnega postajališča. Obe liniji imata končno postajališče na novem parkirišču Letališka P+R.
Od 2. septembra se na linijah 10, 16, 23 in 26 izvaja storitev prevoza na klic, ki je potnikom na voljo vsak delovni dan, od ponedeljka do petka, po vnaprej objavljenem voznem redu.
S 1. oktobrom je začela obratovati podaljšana linija 24 (BTC–Atlantis–Vevče–Žale) in nova linija 28 (Črnuče–Gameljne–Črnuče). Linija 24 nadomešča obstoječo linijo 12. "Uporabnikom bo s podaljšanjem linije 24 omogočen enak standard prevozov, kot so ga imeli do zdaj. Podaljšana linija bo obiskovalcem in zaposlenim v BTC Cityju omogočila, da svoja osebna vozila pustijo na parkirišču P+R Stožice in se z avtobusom udobno pripeljejo do severnega dela nakupovalno poslovnega središča BTC City in nazaj," so zapisali pri LPP.
Linija 28 bo nadomestila obstoječo linijo 21. Obratovala bo vsak delovni dan, od ponedeljka do petka. V dopoldanskem času bo obratovala po vnaprej objavljenem voznem redu, v popoldanskem času pa se bodo prevozi izvajali na klic.
S 1. oktobrom je LPP uvedel tudi integrirani liniji 12 D (Bežigrad–Dragomelj–Domžale) in 21 D (Ježica–Beričevo–Domžale). "Uvedba linije 12 D bo za uporabnike javnega prevoza občutno skrajšala pot med Domžalami in Ljubljano, kar predstavlja pomembno prednost za dnevne migrante. Linija 21 D bo povečala dostopnost javnega potniškega prometa za prebivalce Ihana, saj bo omogočila hitrejše povezave do Ljubljane, zlasti do Črnuč in mestnega središča, kjer bo možen prestop na druge linije," pojasnjujejo na LPP.
Linije bodo še prilagajali
"V zadnjih letih smo naredili že skoraj 80 sprememb. Dostopnost mestnega prometa v Ljubljani je široka, saj ima 97 odstotkov meščanov MOL najbližje postajališče oddaljeno manj kot 500 metrov od doma. Dolžina osnovnih mestnih linij se je od leta 2007 povečala z 296 na 410 km, kar je za več kot 72 odstotkov," ponazorijo s številkami.
Eno od območij, kjer lahko v prihodnje pričakujemo spremembe, je tudi območje kampusa Brdo. "Zaradi širitve kampusa Brdo bo shema linij LPP zagotovo doživela spremembe, vendar je trenutno še prezgodaj govoriti o podrobnostih glede načina prilagoditve," odgovarjajo na LPP.
Se pelješ z busom v Lj. ali pa greš s svojim avtom. V vsakem primeru oba stojita v koloni, katera …
Ukinite NELEGALNO parkirišče Tivoli , oziroma ga odprite šele ob 9 zjutraj ,pa bo takoj Celovška prevozna do Guncelj . …
Brez veze. Uredijo naj želežniški in avtobusni promet in uredijo vozne rede. Dejansko flikajo stare flike.