Mene pa zanima nekaj v zvezi z odškodninami zaradi odpovedi letov. Znano je, da je bilo v obdobju covida-19 veliko zamud in odpovedi letov, težave pa se vsaj pri nekaterih letalskih prevoznikih dogajajo tudi danes. Kolega je imel situacijo, da je bil njegov let iz Milana odpovedan, a šele po večurnem čakanju na letališču.
Ker kmalu odhajam na počitnice v lastnem aranžmaju iz Italije, me zanima, ali smo potniki v takem primeru upravičeni do odškodnine? Kako pa je v primeru, če zaradi odpovedi leta obtičimo na letališču in smo si primorani iskati prenočišče?
Zahvaljujem se za vaše aktualno vprašanje. Takole je s tem: Letalski prevoznik mora že pri okencu za prijavo na let na vidnem mestu zagotoviti dobro čitljivo obvestilo, da imate potniki možnost obrniti se na pomoč pri osebi na takem okencu za prijavo ali pri izhodu na vkrcanje in zahtevati obvestilo o vaših pravicah, zlasti glede odškodnine in pomoči.
Letalski prevoznik, ki odpove let, je poleg tega dolžan prav vsakega potnika posebej (individualno) pisno obvestiti o pravilih za izplačilo odškodnine v primeru odpovedi leta in o pomoči, ki jo je potnik upravičen pridobiti v takih primerih.
Če letalski prevoznik le nekaj ur pred odhodom odpove let, pa ste potniki upravičeni do odškodnine za celotno ceno vozovnice za tisti del potovanja, ki ga niste opravili, ali pa do leta po spremenjeni poti.
Če že čakate na letališču in se odločite za prevoz po spremenjeni poti, imate glede na dolžino čakanja pravico tudi do hrane in osvežilnih napitkov ter do dveh brezplačnih telefonskih klicev, sporočil SMS ali elektronskih sporočil. Če je spremenjeni let na vrsti šele dan po vašem prvotno načrtovanem letu, pa imate potniki tudi pravico tudi do plačila hotelske nastanitve.
Mag. Boštjan J. Turk
To je vse OK, toda nekateri potniki imajo vezane lete s prestopi ter drugimi letalskimi prevozniki. In kaj v takšnem …