Kot je pojasnil poslanec SDS Peter Verlič, se je prometni inšpektorat za zaporo obvoznice odločil potem, ko je odprtje dvoran v Stožicah "viselo na nitki", saj naj bi dostop do Stožic s tovornjaki blokirali podizvajalci, ki za svoje delo niso prejeli plačila.
Politični pritiski?
Verlič poudarja, da so se kmalu po zaprtju obvoznice oglasili strokovnjaki za gradbeništvo, ki so bili zaradi ravnanja prometnega inšpektorja ogorčeni. Bili so tudi prepričani, da je inšpektor lagal, ko je zapisal, da bi se krožišče zaradi tovornjakov lahko udrlo. V SDS zato od ministra za promet Patricka Vlačiča in glavnega prometnega inšpektorja Jurija Kosa pričakujejo konkretna pojasnila in odgovor, kdo je zahteval zaprtje obvoznice.
Med drugim jih zanima, ali je prometni inšpektor ukrepal na lastno pobudo ali pa na podlagi političnih pritiskov ministrstva za promet ali prijave ljubljanskega župana Zorana Jankovića, je dejal Verlič.
Vlačič obveščen dan pred zaprtjem
Prometni minister Vlačič je zavrnil očitke, da naj bi politično pritiskal na inšpektorat, in dodal, da ni o tej odločbi z nikomer govoril ali ničesar naročil. Dan pred izdajo odločbe je bil le po telefonu obveščen, da se lahko zgodi, da bo naslednji dan zapora severne obvoznice, je dejal.
Tudi glavni inšpektor Jurij Kos je opozoril, da so bile ob izdaji odločbe podane pravne podlage ter da še vedno meni, da je bila odločitev inšpektorja korektna. Tudi on je potrdil, da prometni minister ni pritiskal na inšpektorat, in poudaril, da je inšpektor odločal v okviru materialne in procesne zakonodaje.
Anton AnderličZahteva SDS za današnjo nujno sejo spada v sklop predvolilne kampanje.
Predsednica uprave Darsa Mateja Duhovnik pa je pojasnila, da so se na Darsu, ko so prejeli pisno odločbo o zapori obvoznice, na to odločbo pritožili, pritožbo pa utemeljevali s poročili zavoda za gradbeništvo.
Poslancem je sicer za razpravo zmanjkalo časa, saj se je začela plenarna seja DZ, zato jo bodo nadaljevali prihodnjič.