Dela na hitri cesti H4 Razdrto–Vipava–Ajdovščina bodo vključevala izvedbo dodatnih protivetrnih ograj, preplastitev in obnovo vozišča, izvedbo dodatne pilotne stene ter prestavitev ležišč viadukta Rebernice v izhodiščno lego. Dela bodo potekala v več fazah do konca leta 2026 in bodo zajemala odseke med Razdrtim, Vipavo, Ajdovščino in pokritim vkopom Vipavski Križ. Vrednost del prve faze je ocenjena na približno 30,2 milijona evrov, izvajalca pa sta podjetji Kolektor CGP in Petrič.
Kakšen bo režim?
Zaradi prestavitve komunalnih vodov bo od 4. do 17. novembra promet med razcepom Nanos in priključkom Vipava proti Novi Gorici potekal le po prehitevalnem pasu.
Po 17. novembru bo sledilo zaprtje polovice hitre ceste oziroma smernega vozišča proti Novi Gorici. Osebna vozila in lokalni tovorni promet bo preusmerjen na vzporedno regionalno cesto Razdrto–Vipava (R2-444), tranzitni tovorni promet pa na prehod Fernetiči (A3), poroča infoPot.
V letu 2023 je povprečni dnevni promet na odseku vipavske hitre ceste H4 med Razdrtim in Vipavo znašal približno 20.000 vozil, od tega 4.400 tovornih. Na odseku primorske avtoceste A1 med Postojno in Razdrtim pa je dnevni promet dosegel okoli 50.000 vozil, od tega 9.500 tovornih.
Posebna ureditev v skladu z željami lokalnih skupnosti, reševalcev in policije
Kot pojasnjujejo na Darsu, je bila nova prometna ureditev sprejeta ob sodelovanju z lokalnimi skupnostmi na podlagi pobude, ki sta jo podali občini Vipava in Ajdovščina ob podpori občine Postojna.
- Tudi odsek štajerske avtoceste bo več mesecev podvržen obnovitvenim delom. Več podrobnosti o prometnem režimu je dostopnih na tej povezavi.
Na Darsu so tako uskladili prometno ureditev z lokalno skupnostjo ter interventnimi službami. Na nedavnem sestanku so predstavili ukrepe za izboljšanje prometne varnosti med zaporami, pri čemer so policija in reševalne službe opozorile na pomembnost ustrezne ureditve dostopov za intervencijske ekipe.
"Lokalna skupnost je predlagala, da se v času del smerno vozišče proti Razdrtemu zapre za promet, kar je bilo soglasno sprejeto. Udeleženci so se dogovorili o potrebni pozornosti na prometno varnost ter doslednem upoštevanju novih omejitev in prepovedi tranzitnega prometa za tovorna vozila (obvoz bo voden prek Fernetičev)," so dodali.
Razpis obsega dva sklopa del. Prvi sklop zajema dodatne protivetrne ukrepe ter preplastitev skoraj 6 kilometrov vozišča med Razdrtim in Vipavo, kot tudi izgradnjo pilotne stene Rebrnice. Drugi sklop del vključuje dodatne protivetrne ukrepe, preplastitev preostalih 4 kilometrov vozišča med Razdrtim in Vipavo ter obnovo voziščne konstrukcije med Vipavo in Ajdovščino. Čas izvedbe za drugi sklop znaša 63 tednov, postopek javnega naročila pa še ni zaključen.
Ob tem na Darsu voznike pozivajo k previdnosti in k upoštevanju prometnih predpisov ter signalizacije, k pravilni razvrstitvi pred zaporo ter strpnosti v primeru zastoja. "Prekratka varnostna razdalja, nepotrebno prehitevanje in menjava prometnih pasov pred zaporo lahko hitro privedejo do nesreče in posledično daljših zastojev," poudarjajo.
ce bi gradil na drugi strani doline, ne bi vse drselo. pol hribov vrsi premike. ta cesta nas stane 3x …