"Zadevo bomo uredili. Prosim, plačajte dajatve in nam pošljite kopijo računa, strošek bomo povrnili na vaš račun." Tako so v spletni trgovini Asos odgovorili naši bralki, ki se je pritožila, ker bo morala za pošiljko iz Velike Britanije plačati DDV in stroške carinskega postopka. Asos ji je namreč blago poslal z otoka Jersey, ki ni del davčne unije in ki ne pozna DDV-ja, zato ga je treba plačati ob prejemu.
Preberite še:
"Zaplet je nastal zaradi administrativne napake pri ugotavljanju izvora paketa v poštni mreži. Težave se zavedamo in delamo na tem, da zadevo rešimo za vse stranke, ki jih je prizadela," so nam povedali v Asosu. Kdo v poštni mreži naj bi bil kriv in kako bi lahko za paket, na katerem piše, da je poslan z otoka Jersey, narobe ugotovili izvor, pa niso pojasnili.
Obljubili, da bo vračilo blaga kmalu zastonj
So pa obljubili, da bodo tudi za slovenske kupce kmalu omogočili brezplačno vračilo blaga, da torej pošiljanja nazaj ne bo treba plačati. Datuma še ne morejo napovedali.
Podjetje mora seznaniti potrošnika z vsemi obveznostmi, ki jih mora ta plačati v primeru nakupa na njihovi spletni strani, sicer bi lahko šlo za nepošteno poslovno prakso, pravijo tudi na tržnem inšpektoratu, kjer pa za tuja podjetja niso pristojni. Kdor z Asosom ali drugim spletnim trgovcem, ki blago pošilja iz krajev, kjer mu ni treba plačati DDV-ja, ne bodo našli skupnega jezika, pa se lahko obrne na Evropski potrošniški center (EPC).
Na spletni strani je navedenih veliko stvari ...
Na njih se je že obrnila potrošnica, ki je opravila nakup v spletni trgovini www.lookfantastic.com in se ji je zgodilo enako kot kupcem Asosa. Sedež podjetja je namreč na otroku Jersey, ki ni del davčnega območja Evropske unije. "Na spletni strani prodajalca je navedeno, da so naročila (za dostavo izven Združenega Kraljestva) lahko predmet uvoznih carinskih postopkov. Pojasnjeno je tudi, da ti stroški bremenijo naslovnika naročila in da se razlikujejo po posameznih državah," so opozorili v EPC.
V EPC so potrošnici svetovali, naj uvozne dajatve poravna, nato pa lahko poda pritožbo na EPC Slovenija, kjer bodo vzpostavili stik z EPC v Veliki Britaniji in preučili, ali gre v konkretnem primeru za kršitev pravic potrošnikov in če se bo to potrdilo, od podjetja zahtevali povračilo. "Pri tem opozarjamo, da delovanje mreže EPC temelji na mirnem reševanju sporov, kar pomeni, da v primeru kršitev zoper podjetja ne moremo izrekati sankcij," so še izpostavili v EPC.
dezurni@zurnal24.si
Hvala, za opozorilo, napako sem popravil in hvala, da ste članek tako natančno prebrali. Upam, da ste izvedeli kaj koristnega. …
asos, akos, ista figa. mater ste površni pri vas...