"Ljudje na problem opozarjajo že dalj časa, nazadnje smo prejeli tri klice," nam je povedala Agnes Šömen Joksič z Zavoda za zdravstveno varstvo (ZZV) Koper. Občane, predvsem tiste, ki živijo v bližini Luke Koper, namreč moti hrup pomožnih motorjev, ki jih imajo ladje med raztovarjanjem prižgane ponoči. "Problem je tudi onesnaževanje zraka, saj ladje večinoma uporabljajo najslabšo kakovost goriva, zaradi česar je zrak bolj obremenjen z emisijami škodljivih plinov," je razložila Šömen Joksičeva.
Sebastjan ŠikDolgoročna rešitev je elektrifikacija pristanišč, se pravi priključitev ladij na električno napajanje, kar pa je zelo zahtevna in draga investicija.
Motorji na drugi strani
Vodja pomorske inšpekcije Ivo Maraspin nam je povedal, da so glede hrupa res prejeli pritožbe občanov in ugotovili, da je ena od ladij, ki redno prihaja v Luko Koper, glasnejša od drugih. "Prosili smo jih, naj uporabljajo pomožne motorje na drugi strani, ki so obrnjeni proč od mesta, da bi bilo manj hrupa. Več kot to pa ne moremo," je dodal Maraspin. V Luki Koper so tudi sami opazili, da dve ladji, ki redno prihajata v Koper, povzročata nenavaden hrup, ki se širi tudi v zaledje Kopra.
Ladjar bo ladji zamenjal
"S težavo smo nemudoma seznanili ladjarja, ki se je kljub ugotovitvi tehnične brezhibnosti obeh ladij odločil za njuno zamenjavo. Eno ladjo so že umaknili s servisa, za drugo pa iščejo ustrezno zamenjavo," je pojasnil Sebastjan Šik iz Luke Koper.
Meritve, ki jih nenehno izvajajo, sicer niso pokazale odstopanj ob prihodih teh ladij. "Domnevamo, da so razlog za hrup nizke frekvence, ki jih merilec ne zazna, se pa v obliki tresljajev veliko bolj širijo v prostor kot navaden hrup," meni Šik in glede izpustov dodaja, da vsa prevozna sredstva, cestna, zračna in morska, onesnažujejo zrak s svojimi izpusti in bi bilo zato povsem nesmiselno s prstom kazati zgolj na ladje.