"Bila je napaka strojevodje," Igor Hribar iz Slovenskih železnic (SŽ) pojasnjuje ugotovitve posebne komisije o vzroku januarske nesreče.
Spomnimo, na železniškem prehodu ob mariborski bolnišnici je vlak trčil v voznico avtomobila, ki je zapeljala na železniški prehod ob odprtih zapornicah. Voznica je bila lažje poškodovana.
"To se je zgodilo zaradi napake pri zaviranju," je ugotovila komisija SŽ, ki ni ugotovila nobene napake na stroju ali signalni napravi.
Kakšna napaka se je zgodila pri zaviranju, komisija ni ugotavljala. "Možno je, da je premalo zavrl ali pa da je začel zavirati prepozno," pravi Hribar.
Kakšne bodo za strojevodjo posledice napake, bo pokazal disciplinski postopek, ki je bil sprožen zoper njega.
"Do izteka disciplinskega postopka lahko svoje delo opravlja normalno. Dejstvo je, da ni bil pod vplivom alkohola in da zoper njega zaradi te nesreče ne teče kazenski postopek," dodaja Hribar.
Po navadi se za takšne napake kršitelju izreče denarna kazen v višini od pet do deset odstotkov bruto plače za obdobje od enega meseca naprej.
Umrl pred nesrečo
"Z obdukcijo je bilo ugotovljeno, da voznik avtomobila ni umrl zaradi posledic prometne nesreče, ampak naravne smrti," pravi Jožef Prša s Policijske uprave Murska Sobota o prometni nesreči konec februarja, ko je na železniškem prehodu v Puconcih tovorni vlak trčil v avtomobil.
Na kraju nesreče sta umrla 68-letni voznik in njegova 66-letna sopotnica, komisija SŽ pa je ugotovila: "Nesreča se je zgodila zaradi krivde voznika, ki ni upošteval cestnoprometnih predpisov in je pri prečkanju nivojskega prehoda zapeljal mimo spuščenih polzapornic."
Ob trku je bil že mrtev
Nesreči na tirih. V Mariboru kriv strojevodja, v Puconcih voznik.