S 5. julijem stopata v veljavo kar dva pomembna prometna dokumenta. O novem pravilniku o cestni signalizaciji, ki uvaja številne nove znake, smo že pisali, istega dne pa stopi v veljavo tudi pravilnik o zaporah na cestah.
Slednji za vzdrževalce cest v določenih členih pomeni pridobitev, ki jo bodo lahko (ne)občutili tudi vozniki. Ena večjih novosti je, da bo Dars odslej lahko nekatera redna vzdrževalna dela opravljal tudi ponoči. Dosedanji pravilnik je namreč nalagal, da lahko začasno zaporo na avtocesti vzpostavi šele po jutranji konici, novi pa celo nalaga upravljalcu avtocestnega omrežja, da mora zapore vzpostavljati ponoči ali med zmanjšano prometno obremenitvijo - čez vikend.
"Dars bo lahko nekatera redna vzdrževalna dela, kot so izdelava talne signalizacije, menjave poškodovanih odbojnih ograj in čiščenje jaškov, opravljal tudi ponoči. Do sedaj smo jih lahko le v svetlem delu dneva," pojasnjujejo pri Darsu novost, zaradi katere naj bi bilo voznikom čez dan prihranjena marsikatera minuta čakanja.
Da bodo lahko izvajali nočna dela, je Dars že šel v nakup treh svetilnih balonov, ki oddajajo svetlobo. Najprej jih bodo ponoči testno uporabljali vzdrževalci na ljubljanskem avtocestnem obroču, saj naj bi ravno tu zaradi siceršnje velike prometne obremenjenosti nočno delo najbolj vplivalo na manj zastojev.
PREBERITE ŠE:
-
Novi znaki brez kampanje obetajo zmedo med vozniki
-
Voznik bo moral poznati več znakov, videl pa jih bo manj
Bodo nočno delo lahko sedaj uvedli tudi na severni obvoznici, kjer so ravnokar pričeli s kar trimesečnimi obnovitvenimi deli? Ne nujno. "Pri obnovitvenih delih, torej obsežnejših in dolgotrajnejših posegih v infrastrukturo, mora izvajalec dela opravljati ves svetli del dneva vse dni v tednu, tudi ob sobotah, nedeljah in praznikih," pravijo pri Darsu.
"Za dela, katera je možno izvajati v nočnem času, na primer rušitvena dela, demontaža prometne signalizacije in prometne opreme, rezkanje asfaltnih plasti, mora izvajalec predvideti izvajanje tudi v nočnem času in za ta dela se predhodno pridobi soglasje inženirja."
Dars ne bo čakal pet let
Pravilnik odslej tudi izrecno zahteva, da morajo gradbišča na avtocestah varovati vozila za blaženje trkov. Čeprav pravilnik za izpolnitev te zahteve navaja petletni rok, pa Dars tovrstna vozila s posebnimi naletnimi mehovi že uporablja.
Novi pravilnik sicer detajlno nalaga vzdrževalcem vzpostavljanje zapor in njihovo vzdrževanje. Tako so denimo na deloviščih na običajnih cestah natančno predpisani intervali semaforjev, skrbniki pa morajo njihovo delovanje in usklajenost s prometnimi tokovi redno preverjati.
dezurni@zurnal24.si
Neke prave logike v temu res ne vidim. Konkretno trenutna obnova obvoznice med Šiško in Tomačevim. Pasovi so zaprti, nove …