Novi, ne tako skromni načrti župana Ljubljane

Foto: MOL LPP parking Foto: Direkcija za infrastrukturo Načrt nadgradnje železniške proge Ljubljana-Kranj, obkrožen del Medno in Stanežiče Foto: Anže Petkovšek P+R Stanežiče Foto: Anže Petkovšek P+R Stanežiče Foto: Anže Petkovšek P+R Stanežiče Foto: Anže Petkovšek P+R Stanežiče Foto: Anže Petkovšek P+R Stanežiče
V teku je nov projekt, ki bo korenito spremenil podobo Šiške.
Oglej si celoten članek

Leta 2017 je kazalo, da so ideje o selitvi remize in poslovnih ter drugih stavb v lasti Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) na Celovški cesti 160 v Šiški po nekaterih spodletelih poskusih dokončno zamrle. Takrat so na LPP že začeli s pripravo projekta za posodobitev območja obstoječe remize, ki so ga javnosti prestavili dve leti kasneje. 

galerija Ne boste verjeli! V Stožicah se je končno začelo premikati

Vse je torej kazalo, da se ideja o selitvi ne bo prenesla v prakso. Nakar je ljubljanski župan Zoran Janković na eni izmed svojih tedenskih novinarskih konferenc v letošnjem maju presenetil z novico, da bo do selitve vendarle prišlo.

Predstavil je nov projekt, ki bo korenito spremenil podobo Šiške. Povedal je, da naj bi remiza nove prostore dobila v Stanežičah, večino izpraznjenega zemljišča v Šiški pa bodo namenili ogromnemu parku. Od njega naj bi bila večja le Šmartinski park in Tivoli, s čimer bi po besedah mestne občine še dodatno izboljšali kakovost bivanja.

Foto: MOL LPP parking "Zelene površine z vodnimi elementi bodo omogočale številne oblike rekreacije, športne aktivnosti, piknike in druge družabne dogodke, kar bo prispevalo k boljšemu zdravju in splošnemu počutju. Vodna površina v parku bo hkrati tudi zbiralnik meteorne vode iz streh, zato bo manjši pritok v ostale vodotoke, kar bo zmanjšalo tveganje poplav. V vročih poletnih dneh voda vpliva blagodejno, pozimi pa lahko predstavlja celo naravno drsališče," so projekt podrobneje predstavili na spletni strani Mestne občine Ljubljana (MOL).

Foto: MOL LPP parkirišče Zapisali so, da bo po selitvi remize, ki trenutno obsega poslovno stavbo Ljubljanskega potniškega prometa, parkirišča za avtobuse in osebna vozila, delavnice, skladišča in prostore, namenjene tehničnim pregledom ter polnilnica za CNG vozila, na tem območju sprostilo približno 50 tisoč kvadratnih metrov zazidljivega zemljišča.

Ljubljana Tu bi že 20 let moralo stati več kot 500 stanovanj, a ...

90 odstotkov prostora bodo namenili parku, na preostalih 10 odstotkih ob Celovški in Litostrojski cesti pa bodo zgradili približno 500 občinskih stanovanj. "Arhitekturo novih mestnih stanovanj bomo zasnovali z upoštevanjem načel podnebno odzivne arhitekture, kar pomeni, da bodo stanovanja energijsko učinkovita in prilagojena na podnebne spremembe. S tem bomo znižali stroške energije, prispevali k varovanju okolja in poskrbeli za prijeten dom številnih mladih družin in posameznikov," še pravijo na MOL-u.

Foto: Anže Petkovšek P+R Stanežiče

Kdaj bo zrasla nova remiza LPP?

Na ljubljanski občini napovedujejo, da bodo sodobno remizo vzpostavili na območju pod parkiriščem Stanežiče P+R. Omogočala bo parkirno površino za 350 vozil (trenutna lokacija omogoča parkiranje za 220 vozil), nove delavnice in vzpostavitev polnilnic za električna, vodikova in plinska vozila. "S tem bomo lahko optimalno prilagodili procese dela in izboljšali potovalno izkušnjo potnic in potnikov," menijo na ljubljanski občini. 

Foto: Anže Petkovšek P+R Stanežiče Poleg nove remize je na to območje predvidena umestitev drugih javnih podjetij in služb, P+R bo v navezavi z železniško in avtobusno postajo, prav tako je predviden trgovsko-poslovni program. V zaledju je predvidena celo nova soseska s 2400 stanovanji za 7000 stanovalcev s spremljajočim programom (šola, vrtec, knjižnica, dom starejših občanov, zdravstveni dom), nove zelene površine za rekreacijo ter športna in otroška igrišča.

Na Magistratu za Žurnal24.si razkrijejo, da je trenutno v pripravi projektna naloga za izvedbo mednarodnega urbanističnega natečaja. Zmagovalna rešitev mednarodnega natečaja bo podlaga za izdelavo Občinskega podrobnega prostorskega načrta (OPPN). Po sprejetju slednjega sledi izdelava projektne dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja in izvedbo. Na osnovi rezultatov natečaja bodo začeli pripravljati projektno dokumentacijo, pri čemer natančne investicijske ocene trenutno še nimajo.

Slovenija "Zdaj imam občutek, da so nas ljudje zelo pogrešali"

"Trenutno LPP deluje v zastarelih objektih: stara remiza je iz leta 1930, delavnice iz leta 1960 in poslovna stavba iz leta 1980. Trenutno vzdržujemo vozila na diesel in plin, sočasno prihajajo na trg vozila na nova goriva, kot sta vodik in elektrika, katerih vzdrževanje zahteva specifične pogoje. Zagotovitev slednjih v starih objektih ni mogoče oziroma bo to povezano z visokimi stroški vlaganj," glavne razloge za selitev remize izpostavijo pri LPP.

Foto: Direkcija za infrastrukturo Načrt nadgradnje železniške proge Ljubljana-Kranj, obkrožen del Medno in Stanežiče Na vprašanje, ali bo selitev morda prinesla tudi negativne posledice, na mestni občini odvrnejo negativno. Prepričani so, da zaradi večje razdalje od centra mesta ne bodo višji niti obratovalni stroški, saj se bodo spremenile tudi izvozne in uvozne trase. "Medtem načrtujemo bistveno nižje stroške vzdrževanja, manipulacije z avtobusi, čiščenja in drugih spremljajočih procesov," sklenejo na Magistratu.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 09:56 21. September 2024.

    Na vseh koncih dnar kaplja-lije

  • 08:50 21. September 2024.

    In potem bodo še nabili cene, ker bo treba pokriti gorivo, da se bodo lahko avtobusi iz oddaljene lokacije vozili …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.