Slovenske železnice so se na tragedijo najprej odzvale z zelo kratkim sporočilom za javnost. "Na relaciji Postojna - Prestanek je prišlo do delovne nesreče na železniških tirih. Skupina devetih zaposlenih družbe SŽ-Infrastruktura je na železniški progi izvajala nujna vzdrževalna dela, ki se lahko opravljajo v presledkih med železniškim prometom. Ob 9:20 je v skupino zaposlenih trčil potniški vlak, ki je vozil v smeri Sežane. Dve osebi sta na kraju dogodka umrli, dve pa sta huje poškodovani. Železniška proga bo do nadaljnega zaprta, za potnike je organiziran nadomestni avtobusni prevoz," je sporočila Tea Šavor, vodja službe za odnose z javnostmi pri SŽ.
Delali so na sosednjem tiru
Kmalu zatem sta pred poslopjem Slovenskih železnic izjavo za javnost podala generalni direktor Dušan Mes in direktor SŽ Infrastruktura Matjaž Kranjc. "Danes je žalosten dan. Vlak na relaciji Postojna - Divača je zadel skupino delavcev, ki je delala na vzdrževanju sosednjega tira. Svojcem izrekam iskrene sožalje. Zakaj je do nesreče prišlo, še proučujemo, pregledati in poslušati je treba posnetke, ki se snemajo po protokolu," je povedal Mes.
Nekoliko podrobnejši je bil Kranjc: "Najprej sorodnikom žrtev in njihovim sodelavcem izrekam iskrene sožalje. Ob 7.40 je bilo za delo na levem tiru med Postojno in Prestrankom prijavljenih osem delavcev in čuvaj delovne skupine, ki pa po prvotnih podatkih niso bili obveščeni o prihodu vlaka ob 9.20. Dva delavca sta umrla, dva sta huje ranjena, vendar nista smrtno ogrožena, po informacijah zdravnice, ki ju je oskrbela na kraju, imata zlome na nogah. Ostali so nepoškodovani oziroma so dobili praske."
Dodal je še, da bo izvedena preiskava protokolov signalov varnostne naprave in pogovorov GSMR sistema, kjer so pogovori posneti, pri železniškem prehodu Rakitnik so tudi že njihove preiskovalne službe. Delavcem so zagotovili psihosocialno pomoč, ki jo bodo ponudili tudi svojcem žrtev.
Nekaj je šlo očitno narobe
Nekaj je v vsakem primeru očitno šlo narobe. Kot so nam pojasnili na SŽ, čuvaj sprejema obvestila o vlakih iz centra vodenja prometa. Poleg tega strojevodja ve za dela, saj "delovna skupina postavi progovne opozorilnike, ki strojevodji nalagajo, da oddaja zvočne signalne znake in še dodatno opozarja na prihod vlaka". Kako je bilo danes, "bo pokazala preiskava, ki poteka".
Tudi s koprske policijske uprave zaradi preiskave ne morejo posredovati več podatkov. Kot je v izjavi za medije dejal vodja oddelka za splošno kriminaliteto v sektorju kriminalistične policije Davor Tozan, kriminalisti še vedno opravljajo ogled kraja nesreče, zbirajo obvestila ter ugotavljajo dejstva in okoliščine. Po njegovih besedah je bilo na potniškem vlaku deset potnikov, nihče od njih ni bil poškodovan: "Na terenu je večje število policistov in kriminalistov, dežurna preiskovalna sodnica in državna tožilka ter kolegi iz nacionalnega forenzičnega laboratorija in inštituta za sodno medicino."
Obžalujem tragično delovno nesrečo, ki se je zgodila ob prenavljanju železniške proge pri Postojni in v imenu ministrstva izrekam sožalje vsem svojcem preminulih. Javnost obenem obveščam, da je Inšpektorat RS za delo skupaj s Prometnim inšpektoratom RS že na kraju nesreče, kjer ugotavljajo, kaj je bil vzrok nesreče in ali bi jo bilo mogoče preprečiti. Vsaka takšna smrt je namreč odveč, zato moramo zagotoviti dosledno upoštevanje pravil varnosti in zdravja na vseh deloviščih, da bodo takšni tragični dogodki v prihodnje preprečeni.
Dan Juvan, državni sekretar na Ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti
Podobna nesreča pred dvema mesecema
A to je v kratkem že druga tovrstna nesreča. Pred vsega dobrima dvema mesecema, v ponedeljek, 16. oktobra, so nedaleč stran, v naselju Pako pri Borovnici, delavci prav tako opravljali vzdrževalna dela na progi, ko je iz smeri Ljubljane proti Vrhniki pripeljal vlak in kljub zaviranju in zvočnim signalom zadel enega od njih. Enaintridesetletnika so oživljali reševalci nujne medicinske pomoči v sodelovanju z gasilci PGD Borovnica in PGD Stara Vrhnika, a mu ni bilo več pomoči. Kot smo izvedeli na SŽ, preiskava še ni zaključena.
S Slovenskih železnic so nam posredovali tudi seznam tovrstnih nesreč v zadnjih desetih letih. V Kopru se je delavec poškodoval leta 2017, eden je naslednje leto umrl v Kresnicah, še ena smrtna žrtev je prav tako letošnja, na progi Laze - Ljubljana Zalog. V vseh treh primerih so preiskovalci ugotovili, da je bil vzrok nepravilno gibanje po progi.
Najhujša je bila nesreča v Divači
Najhujša železniška nesreča v Sloveniji se je pripetila 14. julija 1984 nekaj po šesti zjutraj v Divači. V hitri potniški vlak na relaciji Beograd-Pulj, ki je stal na tretjem tiru tamkajšnje postaje, se je zaletel tovorni vlak. Njegov 36-letni strojevodja je spregledal kar dva opozorilna signala, da je proga zaprta, in v zadnje vagone brzovlaka trčil z veliko hitrostjo. Umrlo je 31 potnikov, 34 je bilo ranjenih, večinoma vsi iz zadnjega vagona, ki je bil do polovice popolnoma zmečkan. K sreči je 150 srbskih otrok, ki so v Istro potovali na počitniško kolonijo, sedelo v prvih vagonih. Strojevodja tovornega vlaka ni bil poškodovan, po dolgoletnem sojenju pa so ga oprostili.
Prav tako poleti, 26. avgusta 2011, se je zgodila huda nesreča na železniški postaji Jesenice. Potniški vlak je z nje odpeljal v trenutku, ko mu je nasproti prihajal tovorni vlak. V trčenju smrtnih žrtev ni bilo, zato pa se je 34 potnikov poškodovalo, od tega osem huje.
Strojevodjo potniškega vlaka so obtožili povzročitve nesreče iz malomarnosti, ker da je zapeljal v rdečo luč, sam je trdil, da je speljal ob rumeno-zelenem signalu. Okrožno sodišče v Kranju ga je oprostilo, po pritožbi tožilstva pa tudi višje v Ljubljani, ker ni bilo mogoče izključiti niti napake na tehničnih napravah.
dezurni@styria-media.si
Mene pa čudi to, kako, da noben ni vedel za ta redni potniški vlak, ki redno, po urniku, vsak dan, …
"Vzrok nesreče bo znan .....v interesu preiiskave .....¨" Mnogim , ki vedo od blizu kako te stvari funkcionirajo , je …
Ne razumem. Kot tudi ugotavlja forum, bi morali takoj popokati direktorja , tehničnega direktorja in delovodjo skupine na terenu ne …