Na ministrstvu za infrastrukturo so potrdili, da so že prejeli gradivo, na podlagi katerega se bo določila najnižja cena ure v šoli vožnje.
"Gospodarska zbornica Slovenije je pripravila in Ministrstvu za infrastrukturo posredovala enotne ekonomske normative, ki so oblikovani v skladu s pravili Slovenskih računovodskih standardov in predstavljajo orodje za ugotavljanje minimalnih stroškov poslovanja poslovnih subjektov v dejavnosti šol vožnje. Na podlagi posredovanih normativov bodo strokovne službe MzI pripravile podzakonski predpis, na podlagi katerega bodo šole vožnje oblikovale cene učne ure usposabljanja kandidatov za voznike," so odgovorili na naša vprašanja. Ker so normative šele prejeli, več o vsebini niso mogli povedati.
Se bo za izračun upošteval passat?
Nam je pa normative posredoval poznavalec in nas opozoril na nekaj nenavadnosti. Tako naj bi se pri izračunu stroškov za vozilo upoštevalo novo vozilo srednjega razreda, to so na primer volkswagen passat, škoda superb in opel insignia, medtem ko ima večina avtošol renault clio ali podobna majhna vozila.
Če upoštevamo samo razliko v ceni novega vozila je strošek avtomobila ure na uro vožnje (preračunano na 1368 ur vožnje letno) v primeru passata dva evra in pol višji kot v primeru clia, kar pri 30 urah pomeni 75 evrov več, ki jih mora plačati kandidat. Če bi avtošola zaračunala pasata, vozila pa s cliom, bi samo zaradi razlike v nabavni ceni pri normiranih 1368 urah vožnje (neupravičeno) dobila 3420 evrov. Stroškov vzdrževanja in gum, ki so pri passatu občutno višji kot pri cliu, nismo upoštevali.
Zakon o voznikih v 14. členu določa, da minister, pristojen za promet, "na podlagi enotnih ekonomskih normativov, ki jih pripravi Gospodarska zbornica Slovenije, določi najnižjo ceno učne ure usposabljanja kandidatov za voznike" .
Na združenju šol vožnje zagotavljajo, da zgodba o passatih ne drži. "V normativih se stroški amortizacije in vzdrževanja vozila vrednotijo na vrednost novega vozila, ki spada v nižji srednji razred. To so vozila, ki so tudi dejansko v uporabi v šolah vožnje," so zagotovili. V nižji srednji razred spadajo na primer golf, ford focus, peugeot 308.
V izvodu enotnih ekonomskih normativov v dejavnosti šol vožnje, ki smo ga pridobili v uredništvu, je sicer v petem členu omenjeno novo vozilo srednjega razreda in ne nižjega srednjega razreda.
Kot da so vsi zaposleni 14 delovnih dni na bolniški
Druga nenavadnost je določba, da se pri strošku zaposlenih računa, da so povprečno 14 delovnih dni na leto na bolniškem dopustu. To naj bi namreč bila povprečna odsotnost po podatkih Nacionalnega inštituta za javno zdravje. Ta povprečje pa brez dvoma upošteva tudi dolgotrajno bolniško nad 30 dni, ki ni strošek šole vožnje in ga zato ni upravičeno zaračunavati kandidatom.
Učitelj vožnje ima 29 dni dopusta in 14 dni bolniške, kar pomeni, da ga (vsaj za izračun efektivnega delovnega časa ) v službi ni 43 delovnih dni, kar je več kot dva meseca.
"Za izračun časa odsotnosti z dela zaradi bolniškega staleža se upošteva povprečna odsotnost zaposlenih v dejavnosti, po javno dostopnih podatkih, za zadnje dve leti. Ta čas odsotnosti z dela se uporablja le za izračun efektivnega delovnega časa po Zakonu o delovnih razmerjih. Seveda pa tu ni upoštevana dolgotrajna bolniška, ki se ne more in ne sme zaračunavati kandidatom, saj ni več strošek, ki bremeni dejavnost usposabljanja," so pojasnili v združenju šol voženj.
Poznavalec nas je opozoril še na to, da se strošek strokovnega vodje šole vožnje dodaja uri teoretičnega in praktičnega usposabljanja. Opozarja, da je v večini avtošol učitelj vožnje in strokovni vodja šole ista oseba in da bi se strošek lahko podvajal.
"Stroški dela se nikakor ne bodo podvajali," zagotavljajo v združenju šol vožnje. "Delo strokovnega vodja šole vožnje, kot je opredeljeno v Zakonu o voznikih, je v normativih le v stroškovnih nosilcih razdeljeno v odstotkih, glede na količino dela, ki ga vodja šole po zakonu mora opraviti pri teoretičnem oziroma praktičnem delu usposabljanja. To pa ne pomeni, da ura praktičnega usposabljanja vključuje 70 odstotkov stroškov dela strokovnega vodja, saj je odstotkovno razdeljena le količina dela. V primerih, ko je v šoli vožnje zaposlena le ena oseba, ki pa v tem primeru mora biti tudi strokovni vodja šole se stroški dela vrednotijo po kolektivni pogodbi po višjem plačilnem razredu, kot delo učitelja vožnje in tu pride do dejanskih razlik. Kar pa praktično pomeni le to, da ta razlika v plačilnih razredih prinese razliko med stroškom dela učitelja vožnje in strokovnim vodjem šole vožnje," pojasnjujejo.
janez.zalaznik@zurnal24.si
Vozila avtošole bi morala biti vsa istega tipa in enake barve. Enako bi moralo veljati tudi za taksi vozila. Pridobivanje …
Če se določa najnižja cena, bi bilo prav, da se tudi najvišja.
Tipično. Treba je znati lobirati na pravih naslovih, potem pripraviš za lase privlečeno študijo, ki nima trdne podlage in če …