Da bi ugotovil razloge za velikansko razliko med ceno na slovenskem in nemškem trgu, smo se z vprašanji obrnili na trgovce, dobavitelje in potrošniške organizacije.
Višja cena na policah slovenskih trgovin ni krivda trgovcev, poudarjajo pri Mercatorju: "Gre za enostavno dejstvo, da so nabavne cene za slovenski trg veliko višje kot v Nemčiji. Marže slovenskih trgovcev so nizke. Zakaj ima dobavitelj takšno cenovno politiko, je treba vprašati njih."
"Stroški transporta, energentov in davkov"
Podobno razliko v ceni utemeljujejo v Sparu: "Maloprodajne cene so oblikovane na podlagi več faktorjev. Ključna je dobaviteljeva nabavna cena, vendar cenovne politike in strategije proizvajalcev ter dobaviteljev ne moremo komentirati, jo pa razumemo in poskušamo upoštevati, saj so oni lastniki blagovne znamke, ki jo pri nas prodajamo. Dodatni faktorji so tudi stroški transporta, cene energentov ter davčne stopnje in trošarine, ki se lahko med državami razlikujejo. Prav tako je pomembno razlikovati med rednimi in akcijskimi cenami."
Je pa, zanimivo, za dober evro in pol enak gel za britje cenejši v slovenskih drogerijah DM, kjer za razliko v cenah med Nemčiji in Slovenijo navajajo podobne razloge kot naša največja trgovca in dodajajo: "Nemčija v primerjavi z ostalimi državami še posebej ugodna. To je zato, ker lahko v Nemčiji zaradi veliko večjih količin delujejo z bistveno nižjimi stroški, veriga se začne pri nabavi in nadaljuje skozi celotno notranjo stroškovno strukturo."
"Razkrivanje cen ni običajna praksa"
S podobnimi vprašanji smo se obrnili tudi na družbo Beiersdorf, ki je v Sloveniji dobavitelj Niveinih proizvodov. Skopo so nam odgovorili, da lahko trgovcem cene svojih izdelkov zgolj priporočijo in da nanje nimajo vpliva. Na dodatno vprašanje kolikšna je potemtakem priporočena cena za slovenski trg, so zapisali le, da razkrivanje podatkov o cenah ni običajna praksa.
"S to prakso smo seznanjeni, saj ni novost," o velikih cenovnih razlikah med državami pravijo v Zvezi potrošnikov Slovenije, hkrati pa dodajajo, zadevo težko komentirajo, saj gre za gospodarsko vprašanje: "Podjetja cenovno politiko oblikujejo glede na značilnosti, konkurenco in kupno moč posameznega trga. Zakonodaje, ki bi jim to prepovedovala, ni."
Vprašanje odstopanja cen enakega blaga v različnih državah članicah Evropske unije v evropski zakonodaji ni harmonizirano, z namenom izboljšanja obveščanja potrošnikov in omogočanja primerjave cen je poenoteno le označevanje cen blaga, pa pojasnjujejo na gospodarskem ministrstvu, kjer dodajajo, da slovenska ustava podjetjem zagotavlja svobodno gospodarsko pobudo, kar med drugim pomeni, da lahko sama oblikujejo cene na podlagi ponudbe in povpraševanja ter drugih konkurenčnih dejavnikov.
Bojkotirat nakupe ...
Na vikendu imam Palmoliva starega garant 39 let ima pa še kakšno leto več , pa ga še ne misli …
Toliko o poštenosti trgovcev, lupijo nas do onemoglosti. Vedno iščejo izgovore za visoke cene, a vse skupaj je en velik …