Prvič po petih letih raziskava Trženjski monitor ugotavlja, da se vpliv gospodarske recesije na vsakdanje življenje Slovencev rahlo zmanjšuje. Vpliv krize še vedno občutijo štiri petine vprašanih, vendar pa sta to dve odstotni točki manj kot lani. "Porabniki smo znotraj okvirov, v katerih živimo, našli novo ravnotežje in znotraj tega iščemo to, kar res potrebujemo," ocenjuje Maja Makovec Brenčič z ljubljanske ekonomske fakultete in dodaja, da "o izboljšanju stanja tudi sicer ne moremo govoriti, ker tega makroekonomski pokazatelji ne kažejo".
"Po indikatorjih se vračamo v leto 2011, kar pomeni, da smo postali le bolj optimistični. Smo pa različni porabniki – nekateri na robu preživetja, drugi pa preskrbljeni," pravi Makovec Breničičeva. Vprašani so v primerjavi z lani bolj optimistični tudi glede varnosti delovnih mest, izboljšala se je ocena finančnega stanja, nakazuje pa se tudi povečanje potrošnje.
Nakupi v akcijah in v diskontih
Kljub optimističnem razpoloženju pri potrošnji se povečuje število ljudi, ki se odločajo za nakup izdelkov v akcijah; lani se je za nakup promocijskih izdelkov v večji meri odločalo 54 odstotkov vprašanih, letos pa se je delež povečal za štiri odstotne točke. Iz leta v leto se povečuje tudi število ljudi, ki se odločajo za nakupovanje pri diskontnih trgovcih. Več kot polovica potrošnikov pa svoje nakupe porazdeli tako, da pri posameznem trgovcu kupijo le najugodnejše izdelke.
Več denarja za slovensko
Kar dve tretjini vprašanih sta za izdelke slovenskega porekla pripravljeni plačati več. Za to se po ugotovitvah raziskave najpogosteje odločamo zaradi zaupanja v slovenske proizvajalce, večje kakovosti ter zato, ker s tem podpiramo slovensko gospodarstvo in proizvajalce. Največkrat pa nas poreklo izdelkov skrbi pri nakupu mesa, mleka, sadja in zelenjave. Le 15 odstotkov vprašanih izvora izdelkov ne preveri nikjer.
Normalno je da se je povečalo povpraševanje po izdeklih v akciji, to je logično. Je pa potrebno tudi vedeti, kje …