"Uporabljam kartico z odloženim plačilom, na mesečnem obračunu pa sem opazila, da mi je podjetje, pri katerem sem opravila nakup, zaračunalo zamudne obresti," je potrošnica zagato razložila Zvezi potrošnikov Slovenije. Dodala je, da je račun poravnala točno na datum plačila. "Ne razumem, zakaj so mi zaračunali zamudne obresti. Ko sem poklicala podjetje, so mi pojasnili, da je banka izvedla moje plačilo šele nekaj dni kasneje, zato so za te dni zaračunali zamudne obresti," je pojasnilo svojega primera sklenila potrošnica.
Ali lahko podjetje res zaračuna zamudne obresti? Zveza potrošnikov odgovarja, da ne. "Zakon o varstvu potrošnikov v 27. členu določa, da se potrošnikova denarna obveznost, ki jo plačuje s posredovanjem banke ali druge organizacije za plačilni promet, šteje za plačano z dnem, ko je potrošnik dal nalog taki organizaciji," so jasni.
Datum, ko je plačilo prispelo na račun upravičenca, ni tako pomemben, pomemben je datum, ko je potrošnik plačal račun pri banki ali drugi organizaciji za plačilni promet. "Potrošnici smo svetovali, naj račun reklamira in podjetje pisno opozori na 27. člen ter priloži dokazilo o pravočasnem plačilu. Podjetje je napako priznalo in potrošnici vrnilo znesek zaračunanih obresti," še pravijo pri Zvezi potrošnikov Slovenije.
Nezakoniti obračun zamudnih obresti
Primer potrošnice, ki ji je podjetje, pri katerem je nakupovala z odloženim plačilom, zaračunalo zamudne obresti kljub temu, da je plačala pravočasno.