Cesta iz Kočevja proti Ljubljani ena izmed najbolj prometno obremenjenih v Sloveniji, ob kakšni prometni nesreči ali ob slabih vremenskih razmerah nastane velika gneča, največja rak rana prometa pa je prav na Škofljici.
Že več kot 30 let prebivalci Škofljice poslušajo načrte, kako se bo težava rešila, a niti še odločitve o rešitvi ni, kaj šele, da bi se kaj gradilo. Sprva je bilo govora o obvozni cesti, vendar je ta načrt padel v vodo zaradi Nature 2000, kasneje so želeli narediti štiripasovno cesto, a bi morali odkupovati veliko zemljišč in rušiti hiše. Naslednja zamisel je bila izmenična tripasovnica, ampak tudi ta rešitev ni bila sprejeta.
O prihodnjih načrtih prometa skozi Škofljico smo se pogovarjali s tamkajšnjim novim županom Primožem Cimermanom.
Župan: Obvoznica je edina rešitev
Kot že omenjeno je bilo več načrtov, kako sprostiti promet na tej lokaciji, vendar nobeden ni tako učinkovit kot zaledna povezovalna cesta, ki bi potekala na obrobju in po Barjanski strani in bi bila pravi odgovor na rak rano občine kot tudi edina logična prioriteta v iskanju rešitve za vse projekte, ki se bodo zvrstili za dolgoročno reševanje problematik zadnjih let. "Le tako bi rešili težavo s prekomernim prometom. To priznava tudi 13 županov na tej razvojni osi, podprli nas bodo, mi pa se moramo pogajati z državo, da v naslednjih desetih letih rešimo to, kar se trideset let ni storilo. Ljudem ne bomo lagali, pred nami so neizbežne, a nujne dolgoročne rešitve za našo občino," je še dejal.
Podvoz pod železnico
Najprej je na vrsti gradnja podvoza pod železnico ter gradnja dvotirne železniške proge. Oba načrta sta del evropskega projekta in predvidevata gradnjo dveh krožišč na Škofljici. Cilj projekta je namreč ukinitev nivojskih prehodov ter nato ureditev železniške postaje.
"Ta načrt je že revidiran, sprva pridejo krožna vozišča, nato se rešijo stranske poti, šele nato pa se začne delati podvoz," je dejal župan ter poudaril, da podvoz ne bo rešil težave z gnečo na Škofljici, zato je obvoznica še vedno nujno potrebna. "Čeprav je načrt že pripravljen, ne bomo začeli gradnje, dokler ne pridobimo vseh potrebnih podpisov s strani države, tako od koalicije kot od opozicije, da se bo ta projekt prav zares izpeljal. Na takšen način bomo dobili zagotovilo, da bomo čez nekaj let imeli podvoz na Škofljici," je poudaril Cimerman in dejal, da četudi že danes zberejo podpise, projekt v 10 letih zagotovo še ne bo dokončan.
"To so vsi projekti Evropske unije ter njihove usmeritve, kako se bo vse razvijalo. Na meni pa je, da delam v korist Škofljice. Razvoja ne bom zaviral, hočem pa zagotovilo, da bo ta zaledna povezovalna cesta vpisana v roku enega leta v državni prostorski načrt."
Ni naloga občine, da rešuje celotno regijo
Župan je pri financiranju projekta izjemno jasen, da občina ne bo imela nobenega stroška s temi deli. "Seveda bi občina morala prispevati nekaj denarja, če bi bila ta dela le v korist Škofljici, tako pa koristijo celotni tretji a razvojni osi," je povedal, "pravično je, da se stroški razdelijo. Mi smo pripravljeni sodelovati in takrat bomo dali tudi zraven denar, ampak je predvsem treba zagotoviti državni denar, ker je to njihova obveza za pomoč rešitve za celo pokrajino." Vseeno pa župan še vedno neomajno stoji za svojo trditvijo, da denarja občina ne bo prispevala, dokler ne bo vse črno na belem, saj ni naloga Škofljice, da sama rešuje celotno regijo.
Čeprav mnogi menijo, da se bo gradnja kmalu začela, so v hudi zmoti. Župan pravi, da je pred gradnjo podvoza in dvotirnice treba odkupiti nekaj zemljišč in urediti občinski prostorski načrt (OPN). Tako gradnje ni moč pričakovati prej, kot leta 2025 ali še kasneje.
Vedno je bil problem mnenje nekih kretenskih civilnih iniciativ. Izgradnja pomembne infrastrukture bi morala biti stroga prioriteta brez upoštevanja želja …
Samo so krivi. Če pa želijo tistega metuljčka, ki ga še nihče ni videl ,zaščiti. Okrcrk al kako ga imenujejo